Wozy PRZEGUBOWE, sprowadzane z zagranicy:
  

  • Wozy #450-#460
    Wraz z pocztkiem XXI wieku w Opolu zaczy pojawia si doniesienia mwice, e po zakoczeniu eksploatacji Ikarusw 280 wadze miejskie nie planuj zakupu kolejnych autobusw wielkopojemnych. Decyzja ta bya uzasadniana niewystarczajcym popytem na przejazdy komunikacj miejsk. Obawiano si, e potencja wozw tego typu pozostawaby niewykorzystany. Prognozy te na szczcie okazay si nietrafione. I tak, w grupie autobusw uywanych importowanych zza Odry, pojawiy si 2 przegubowe MAN-y o numerach #450 i #451, pochodzce z Mllheim an der Ruhr. Ich debiut "na miecie" mia miejsce 28 kwietnia 2006 roku. Nie sposb byo tego wydarzenia przegapi, poniewa wozy te jako pierwsze na opolskich ulicach autobusy niskopodogowe dusze ni 12 metrw zdecydowanie wyrniay si na tle reszty taboru. W pierwszych latach swojej suby obydwa egzemplarze stale pracoway na linii 15. Na przeomie roku 2007 i 2008, flota opolskich przegubowcw po raz kolejny wzbogacia si za spraw 3 MAN-w, ktre suyy poprzednio w Offenbach am Main. Te pojazdy (o numerach #452 - #454) rni si od "kolegw" z poprzedniej dostawy przede wszystkim dodatkow par drzwi w czci tylnej. Do grona linii obsugiwanych przez "nowe przeguby" doczyy wtedy 9 i 12. Wiosn 2008 r. do Opola zawitay dwa przegubowce o rodowodzie norymberskim. Otrzymay kolejne numery: #455 i #456. Nie wkroczyy na nasze drogi jednoczenie (#456 ju w czerwcu, natomiast #455 dopiero z pocztkiem nowego roku szkolnego). Nastpny osiemnastometrowiec to ju zupenie inna klasa, przynajmniej pod wzgldem technicznym. Sprowadzony z Weimaru w 2009 roku wz #457 posiada silnik o mocy 310 KM (wczeniejsze egzemplarze dysponuj moc 270 KM). Identycznymi silnikami dysponuj wszystkie sprowadzone w pniejszym okresie dugie MAN-y. Pierwszy z nich to #458, pracujcy w Opolu od wrzenia 2009. Drugi - #459 - zadebiutowa 31 padziernika tego samego roku przy okazji charakterystycznych w tym okresie zasile cmentarnych. Ostatnim jak do tej pory przegubowym MAN-em na stanie MZK jest #460, ktrym opolanie mog podrowa od stycznia 2011 r. Wszystkie trzy egzemplarze o najwyszych numerach taborowych pochodz z Offenbach am Main, a zatem s bliniaczo podobne pod wzgldem wyposaenia do wozw #453 - #454. Na dzie dzisiejszy w Stolicy Polskiej Piosenki kursuje jedenacie sztuk MAN-w z "harmoni". Dziki temu mog one obsugiwa zarwno brygady caodzienne jak i dodatki szczytowe od poniedziaku do pitku, na liniach: 5, 8, 9, 12, 13, 15, 17.

    #450 MAN NG272 - Zdjcia
    #451 MAN NG272 - Zdjcia
    #452 MAN NG272 - Zdjcia
    #453 MAN NG272 - Zdjcia
    #454 MAN NG272 - Zdjcia
    #455 MAN NG272 - Zdjcia
    #456 MAN NG272 - Zdjcia
    #457 MAN NG312 - Zdjcia
    #458 MAN NG312 - Zdjcia
    #459 MAN NG312 - Zdjcia
    #460 MAN NG312 - Zdjcia

    Powrt