Forum Opolskiej Komunikacji Strona Główna Forum Opolskiej Komunikacji
oraz Towarzystwa Przyjaciół Komunikacji Miejskiej

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Trasa średnicowa przez Pasiekę
Autor Wiadomość
Szwed 

Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 1405
Skąd: Opole
Wysłany: Śro 01 Lip, 2015 14:03   Trasa średnicowa przez Pasiekę

Jak donosi prasa analiza możliwości budowy trasy średnicowej przez Pasiekę wchodzi w decydującą fazę. 8 lipca będzie rozprawa administracyjna, gdzie można zgłaszać swoje wnioski (ja na pewno idę)
http://www.nto.pl/apps/pb...IAT01/150629483
Chyba warto przeanalizować jaki to będzie miało wpływ na zbiorkom w mieście.

(nie ma chyba odpowiedniego tematu na forum, żeby dyskutować o tym zagadnieniu?)
_________________
"Im gorzej, tym lepiej" -sprawdzone wielokrotnie.
 
 
     
Szwed 

Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 1405
Skąd: Opole
Wysłany: Śro 08 Lip, 2015 20:26   

Rozprawa administracyjna była na prawdę ciężka. 1:20h referowali swoje kwestie urzędnicy, potem były pytania i odpowiedzi. Jak zwykle w takich przypadkach ludzie swoje pytania poprzedzali masakrycznie rozbudowanymi przemowami, wstępami i rozwinięciami, że aż trudno było dojść o co pytają. Jednak mimo to parę pytań było bardzo istotnych.
Niestety tylko przy końcu ktokolwiek wspomniał o zrównoważonym transporcie. Mi nie udało się zabrać głosu, pomimo tego, że wytrwałem tam aż 4 godziny, niestety tak wielu było chętnych do gadania. Stąd pytanie, czy TPKM zamierza złożyć jakiś swój wniosek w tym postępowaniu? Można to zrobić na piśmie do 21 czy 22 lipca.
Moim zdaniem istnieje taka konieczność. Dyrektor MZD argumentował, że trasa średnicowa będzie służyć przede wszystkim mieszkańcom miasta w przejazdach do centrum, co odciąży inne ulice. Całkowicie pominięto fakt, że trasa będzie idealnym skrótem z podmiejskich miejscowości aż do samego ścisłego centrum. A to spowoduje wzmożenie ruchu samochodowego w śródmieściu.
Trasa nie przewiduje ruchu ciężkich pojazdów, odniosłem wrażenie, że przejazd autobusów będzie wykluczony! A więc samochodem z Winowa czy Wójtowej Wsi będzie blisko, a autobusem naokoło.
Trzeba działać.
_________________
"Im gorzej, tym lepiej" -sprawdzone wielokrotnie.
 
 
     
Szwed 

Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 1405
Skąd: Opole
Wysłany: Czw 23 Lip, 2015 14:57   

Bardzo mądry głos w sprawie trasy średnicowej. Czas, by miasto pomyślało o swoich mieszkańcach, a nie ułatwianiu dojazdu z podmiejskich miejscowości samochodami.
http://m.opole.gazeta.pl/...opolu-list.html
_________________
"Im gorzej, tym lepiej" -sprawdzone wielokrotnie.
 
 
     
miet 
Członek TPKM Opole


Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 3153
Skąd: Opole
Wysłany: Pon 26 Paź, 2015 16:01   

Wczoraj odbyły się konsultacje społeczne w sprawie Trasy Średnicowej i Obwodnicy Południowej. Z sondażowych wyników możemy powiedzieć,że wygrała propozycja Trasy Średnicowej - 56%.
Oczywiście wszystkie głosy trzeba teraz dokładnie policzyć i sprawdzić ich ważność.

Pytania były tak sformułowane,że osobiście musiałem je 2 razy czytać,żeby zakreślić poprawną odpowiedź. Sporo osób całkowicie rezygnowało z wypełniania karty do głosowania nie rozumiejąc o co w tym wszystkim chodzi. Część osób zakreślała to czego nie chciała zakreślić.
Wydaje mi się,że był to celowy zabieg Ratusza.
 
 
     
es.em 
Członek TPKM Opole



Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 3171
Skąd: Półwieś
Wysłany: Pon 26 Paź, 2015 18:11   

Idiotyczna kartka, nawet nie było trzeciego wariantu, czyli woli niewybudowania żadnej z tras :twisted:
_________________
I understand. I just don't care!
 
     
Szwed 

Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 1405
Skąd: Opole
Wysłany: Pon 26 Paź, 2015 20:19   

Ponadto kilka dni przed terminem głosowania zmieniono projekt TŚ! Wielokrotnie marudziłem na różnych forach i stronach internetowych, że skrzyżowanie TŚ z ul. Powstańców Śl., które miało mieć 6 wlotów, światła i wąski wiadukt po środku całkowicie zakorkuje nową trasę. I nagle cud, niedawno stwierdzono, że TŚ musi iść górą, a nie przez to skrzyżowanie.
Pozostaje jednak ważne pytanie. Miasto argumentowało, że TŚ zapewnia dodatkowy wjazd na południową część Pasieki wymaganą przez służby związane z bezpieczeństwem. Skoro skrzyżowania nie będzie, to ten koronny argument znika :D Wymyślili więc, że zrobią jakiś zjazd awaryjny w wąską uliczkę 11 Listopada.
Generalnie coraz bardziej się to wszystko plącze. Zdecydowali by się w końcu co chcą budować, a dopiero potem robili referendum.
Ja również obserwowałem chwilę, jak ludzie głosowali. Większość kompletnie nie wiedziała o co chodzi, głosowali na "kreski na mapkach", która ładniejsza.
_________________
"Im gorzej, tym lepiej" -sprawdzone wielokrotnie.
 
 
     
Semafor 


Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 230
Skąd: stąd
Wysłany: Śro 04 Lis, 2015 13:39   

No i będzie trasa przez Pasiekę. http://www.nto.pl/strona-...wideo,id,t.html
_________________

 
     
es.em 
Członek TPKM Opole



Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 3171
Skąd: Półwieś
Wysłany: Śro 04 Lis, 2015 14:18   

Spoko, jak zostanę prezydentem - a zostanę - to ją wyburzę.
_________________
I understand. I just don't care!
 
     
miet 
Członek TPKM Opole


Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 3153
Skąd: Opole
Wysłany: Śro 04 Lis, 2015 16:47   

Pytania były celowo tak ułożone,żeby zagłosować właśnie na Trasę Średnicową.
RDOŚ wyda raczej pozytywną opinię, więc trasę mamy jak w banku.
 
 
     
Szwed 

Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 1405
Skąd: Opole
Wysłany: Śro 04 Lis, 2015 20:10   

es.em napisał/a:
Spoko, jak zostanę prezydentem - a zostanę - to ją wyburzę.

Zostaw tylko chodnik i ścieżkę rowerową, reszta won :)

Niestety, "trasa średnicowa będzie" ale na razie miasto nie wie w ogóle co chce zbudować. Czy 6 czy 7 m szerokości, czy ze skrzyżowaniem z ul. Powstańców Śląskich czy nie itd.

Czy ktoś z Was jeździ wiaduktem nad torami rano? Jak tam wygląda stopień zakorkowania?
_________________
"Im gorzej, tym lepiej" -sprawdzone wielokrotnie.
 
 
     
es.em 
Członek TPKM Opole



Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 3171
Skąd: Półwieś
Wysłany: Czw 05 Lis, 2015 20:37   

Którym wiaduktem? Na Struga? :)
_________________
I understand. I just don't care!
 
     
Szwed 

Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 1405
Skąd: Opole
Wysłany: Pon 09 Lis, 2015 12:10   

Tak, na Struga. Tam zostanie skierowany strumień samochodów jadący od Krapkowic. Ciekaw jestem, czy skrzyżowanie 1 Maja-Reymonta jest w stanie przyjąć te auta.
_________________
"Im gorzej, tym lepiej" -sprawdzone wielokrotnie.
 
 
     
Szwed 

Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 1405
Skąd: Opole
Wysłany: Śro 11 Lis, 2015 20:54   

I co? nikt nie jeździ 12 rano do centrum, żeby mi odpowiedzieć na pytanie?

Kolejna kwestia: z planów budowy TŚ zniknęło skrzyżowanie z ul. Powstańców Śląskich. Trasa będzie więc bezkolizyjna i bezzjazdowa od początku do końca. Wygląda na to, że jednak władze miasta przeforsują jej budowę. Dlatego zastanawiam się, czy nie należy zawnioskować o wprowadzenie do projektu przystanków autobusowych. Zatoczki się nie zmieszczą oczywiście, ale mimo to uważam, że powinny być wytyczone pary przystanków na tyłach dworca kolejowego, na Pasiece i przyszłościowo na drugim brzegu.
Gdy trasa bez przystanków powstanie, to potem będzie dużo trudniej. Argumenty, że będą tam jeździć wyłącznie linie pospieszne są bezsensowne. W ten sposób nigdy południowa część Pasieki nie będzie obsługiwana przez autobusy.
_________________
"Im gorzej, tym lepiej" -sprawdzone wielokrotnie.
 
 
     
es.em 
Członek TPKM Opole



Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 3171
Skąd: Półwieś
Wysłany: Czw 12 Lis, 2015 18:48   

Ja nie jeżdżę, ostatnio miałem tam rano być, ale nie byłem :P
_________________
I understand. I just don't care!
 
     
miet 
Członek TPKM Opole


Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 3153
Skąd: Opole
Wysłany: Pon 14 Mar, 2016 17:35   

Jak donosi NTO do RDOŚ wpłynął raport mówiący o tym,że budowa trasy średnicowej nie zmniejszy wcale korków w Centrum miasta a koszt inwestycji to aż 120 mln zł ! :

http://www.nto.pl/wiadomo...korkow,9720344/

Batalia zapewne będzie trwać dalej a korki w mieście są coraz to większe. Na dalszym Zaodrzu sytuacja jest już wręcz dramatyczna. Do ruchu pojazdów OP dochodzi spora liczba pojazdów OPO, OPR, ONY , OGL i OKR. Zaodrze to przecież wylotówka z miasta. Ruch miejscowy miesza się z tym pozamiejskim. Cierpią na tym wszyscy. Na Hallera powstało kilka nowych budynków, to samo na Domańskiego. Kolejny buduje się na Półwsi. Samochodów lawinowo przybywa. Dodatkowo cały układ dobija jednostka wojskowa, do której poprzyjeżdżali żołnierze z różnych krańców Polski. Wszyscy oczywiście samochodami.
Moim zdaniem na problem trzeba spojrzeć od nowa. Dotychczasowe koncepcje straciły rację bytu.
Na 1 ogień powinna pójść budowa Obwodnicy Piastowskiej tak aby ruch ciężarówek został wycofany z ul. Domańskiego. Droga z tygodnia na tydzień staje się coraz bardziej dziurawa, wszystko się powoli zapada. Ciężarówki niszczą nawierzchnię i dodatkowo spowalniają ruch na skrzyżowaniu Hallera - Wojska Polskiego i Niemodlińskiej.
Po takim działaniu należy się zastanowić co dalej.
Kolejnych kłopotów przysporzy ruszająca niedługo budowa mostu na Niemodlińskiej.
Przekonać kierowców do jazdy autobusami nie jest łatwo, tym bardziej,że te autobusy stoją w potężnych korkach spowodowanych mnóstwem obcych puszek na drodze.
Oczywiście najprościej było zmienić organizację ruchu w ścisłym centrum tak aby pojazdy nie mogły wjeżdżać na Piastowską z obu małych mostków. Problemem jest jednak to,że cały ruch trzeba będzie skierować przez Rondo.
Tam czeka nas kolejna niespodzianka w postaci zabicia do granic możliwości skrajnego prawego pasa. Uniemożliwia to przedostanie się na kolejne pasy do jazdy w kier. Niemodlińskiej.
Korki spowodowane są natomiast słabą przepustowością skrzyżowania do jazdy w kier. Wrocławskiej.
W ten sposób wykluczamy jeden projekt z drugim, dlatego być może powinno się zacząć udrożniać układ komunikacyjny od przebudowy skrzyżowania Wrocławska-Nysy Łużyckiej tak aby mogło ono przejąć samochody ze ścisłego centrum przy jednoczesnym zaniechaniu budowy Trasy Średnicowej.
 
 
     
Szwed 

Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 1405
Skąd: Opole
Wysłany: Sob 19 Mar, 2016 18:31   

miet napisał/a:
Tam czeka nas kolejna niespodzianka w postaci zabicia do granic możliwości skrajnego prawego pasa. Uniemożliwia to przedostanie się na kolejne pasy do jazdy w kier. Niemodlińskiej.

Zastanawia mnie to. Z czego wynika mała przepustowość, przecież to jest skręt w prawo. Chwilę idą piesi, a potem jest wolne. Tam prawie cały czas powinno być zielone lub zielone warunkowe.
_________________
"Im gorzej, tym lepiej" -sprawdzone wielokrotnie.
 
 
     
es.em 
Członek TPKM Opole



Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 3171
Skąd: Półwieś
Wysłany: Nie 20 Mar, 2016 08:10   

Szwed napisał/a:
miet napisał/a:
Tam czeka nas kolejna niespodzianka w postaci zabicia do granic możliwości skrajnego prawego pasa. Uniemożliwia to przedostanie się na kolejne pasy do jazdy w kier. Niemodlińskiej.

Zastanawia mnie to. Z czego wynika mała przepustowość, przecież to jest skręt w prawo. Chwilę idą piesi, a potem jest wolne. Tam prawie cały czas powinno być zielone lub zielone warunkowe.

We Wrocławską może i jest mniejszy ruch, ale za to większość idzie dalej na Niemodlińską, więc wyjeżdżając z Ronda musisz sie ewakuować z prawego pasa. Natomiast częśc tych, co jadą estakadą chce zjechać właśnie na prawy pas - rodzą się wówczas konflikty i tworzą się zatory. 17 jeździ czasami, 12 jeszcze rzadziej, droga dla rowerów jest dziurawa, nie ma alternatyw :P
_________________
I understand. I just don't care!
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
RSS
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 11