Forum Opolskiej Komunikacji Strona Główna Forum Opolskiej Komunikacji
oraz Towarzystwa Przyjaciół Komunikacji Miejskiej

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: HaCe
Czw 19 Gru, 2013 19:44
Bus-pasy - temat ogólny
Autor Wiadomość
Szwed 

Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 1405
Skąd: Opole
Wysłany: Śro 18 Gru, 2013 20:33   Bus-pasy - temat ogólny

W Opolu jak na razie bus-pasów nie mamy, ale ciekaw jestem opinii, kto powinien się po nich poruszać.

Do wyboru mamy:
+ komunikacja miejska i podmiejska działająca na zlecenie organizatora komunikacji w mieście,
+ PKS i inni przewoźnicy lokalni, regionalni działający wg rozkładu jazdy,
+ PKS i inni przewoźnicy dalekobieżni działający wg rozkładu jazdy,
+ "busy" - przewoźnicy działający na mniej więcej zdefiniowanych liniach ale raczej bez rozkładu jazdy,
+ taxi,
+ motocykle (v > 45km/h),
+ skutery (v < 45km/h),
+ rowery,
- samochody elektryczne,
- samochody hybrydowe,
- samochody, którymi jadą 4 osoby lub więcej,
- samochody osób niepełnosprawnych,
- wszystkie samochody poza godzinami szczytu,
- ciężarówki.

(mój wybór oznaczyłem + - )
_________________
"Im gorzej, tym lepiej" -sprawdzone wielokrotnie.
Ostatnio zmieniony przez HaCe Nie 06 Lis, 2016 22:35, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
     
patryq21 


Dołączył: 03 Lut 2013
Posty: 106
Skąd: Domecko
Wysłany: Śro 18 Gru, 2013 21:29   Re: Bus-pasy -dla kogo oprócz MZK?

W większości bym się zgodził, z wyjątkiem skuterów

Szwed napisał/a:
+ komunikacja miejska i podmiejska działająca na zlecenie organizatora komunikacji w mieście,

+ To jest raczej oczywiste :grin:


Szwed napisał/a:
+ PKS i inni przewoźnicy lokalni, regionalni działający wg rozkładu jazdy,
+ PKS i inni przewoźnicy dalekobieżni działający wg rozkładu jazdy,
+ "busy" - przewoźnicy działający na mniej więcej zdefiniowanych liniach ale raczej bez rozkładu jazdy,

+ Jeśli te nie zamierzałyby wykorzystywać ich jako miejsc postojowych, to czemu nie


Szwed napisał/a:
+ taxi,

+ Niech im będzie :grin:


Szwed napisał/a:
+ motocykle (v > 45km/h),

+ Jak najbardziej, tylko to obawiam się, że znalazłoby się wielu kierowców, którym nie odpowiadałoby to, że "dawcy" mieliby mieć lepiej od nich, stojących w korku


Szwed napisał/a:
+ skutery (v < 45km/h),

- O ile po rozpędzeniu te pojazdy już jakoś jadą, to przy ruszaniu np. spod świateł myślę, że mogłyby blokować autobusy

Szwed napisał/a:
+ rowery,

+ Tu bus-pas musiałby być na tyle szeroki, by kierowca autobusu mógł bez problemu wyprzedzić rowerzystę, a nie wlec się za nim 20km/h


Szwed napisał/a:
- samochody elektryczne,
- samochody hybrydowe,

- Te jak narazie może za bardzo nie zatłaczały by bus-pasów, jednak za kilka lat gdy staną się dostępne dla większości ludzi mogłoby to rodzić problem

Szwed napisał/a:
- samochody, którymi jadą 4 osoby lub więcej,

- Raczej ciężko byłoby to kontrolować


Szwed napisał/a:
- samochody osób niepełnosprawnych,

- W dzisiejszych czasach załatwienie nalepki na szybę nie stanowi większego problemu


Szwed napisał/a:
- wszystkie samochody poza godzinami szczytu,

- Raczej kiepski pomysł

Szwed napisał/a:
- ciężarówki.

- Stanowcze nie
 
     
headbanger 

Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 146
Skąd: Krapkowice
Wysłany: Czw 19 Gru, 2013 01:48   Re: Bus-pasy -dla kogo oprócz MZK?

Szwed napisał/a:
ale ciekaw jestem opinii, kto powinien się po nich poruszać.
Do wyboru mamy:


Jest jeszcze jedna kategoria do rozważenia, czy nie pozwolić korzystać im z buspasów - rodziny wielodzietne. W Poznaniu wymyślili ;) Aczkolwiek jak dotąd nie przekonano decydentów do tego pomysłu.

Osobiście opowiadam się właśnie za wariantem stosowanym w Poznaniu: z buspasów korzystają autobusy komunikacji wszelkiej i taksówki. I za tym optowałbym też w Opolu. Aczkolwiek ciekawi mnie, jak wyjdzie w Krakowie z tymi motocyklistami, może i do nich się przekonam.

W warunkach opolskich, gdzie ilość samochodów poruszających się po ulicach miasta trzeba ograniczać wszelkimi metodami, miałaby sens również opcja: "samochody, którymi jadą 4 osoby lub więcej", ale to jest nie do wyegzekwowania chyba nigdzie. Podobno nawet w Stanach kierowcy wożą manekiny na wolnych siedzeniach, tam gdzie obowiązuje taki przepis, a Polacy kombinowanie mają we krwi znacznie bardziej niż Amerykanie ;)
 
 
     
Szwed 

Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 1405
Skąd: Opole
Wysłany: Czw 19 Gru, 2013 09:42   

headbanger napisał/a:
Podobno nawet w Stanach kierowcy wożą manekiny na wolnych siedzeniach

W Indiach są specjalne dzieci do wynajęcia (w wieku szkolnym), które się sadza na siedzeniach w tym celu, wieczorem się je oddaje do domu :mrgreen:
_________________
"Im gorzej, tym lepiej" -sprawdzone wielokrotnie.
 
 
     
HaCe 
Członek TPKM Opole



Dołączył: 16 Kwi 2010
Posty: 1574
Skąd: ZWM
Wysłany: Czw 19 Gru, 2013 19:55   

Temat przenoszę do odpowiedniego działu.

Generalnie ciężko się wypowiadać na temat takich szczegółów, jeśli chodzi o bus-pasy w Opolu, w momencie, gdy w przeciwieństwie do śluz, nie słyszałem zbyt wielu sensownych propozycji dotyczących lokalizacji ich powstania. Myślę, że przede wszystkim potencjalne lokalizacje determinować by mogły ewentualną użyteczność dla innych pojazdów.
_________________
 
     
miet 
Członek TPKM Opole


Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 3153
Skąd: Opole
Wysłany: Śro 07 Paź, 2015 15:49   

Z Ratusza dochodzą słuchy,że BUS Pasów w Opolu nie będzie. Za to mają być detektory pozwalające autobusom na przejazd na zielonym świetle.
Przy okazji sznur samochodów też wepcha się razem z autobusem :

http://opole.wyborcza.pl/...-autobusow.html
 
 
     
Szwed 

Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 1405
Skąd: Opole
Wysłany: Pią 09 Paź, 2015 21:00   

Gdyby pomysł detektorów połączyć z jazdą prosto przez skrzyżowanie do pasa do skrętu w prawo, to autobusy jechały by szybciej, a jednocześnie nie blokowały by skrętu samochodów w prawo. Wszyscy by byli zadowoleni. Może by to jakoś podpowiedzieć MZD?
_________________
"Im gorzej, tym lepiej" -sprawdzone wielokrotnie.
 
 
     
miet 
Członek TPKM Opole


Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 3153
Skąd: Opole
Wysłany: Wto 25 Paź, 2016 22:17   

Kolejnym mieszkańcom przeszkadza jedyny buspas :

http://www.nto.pl/motofak...-ruch,10781318/

Ciągle pojawiają się głosy ''społeczników'', którym to udogodnienia wobec KM przeszkadzają.
Najgorsze jest to,że często słucha się tego bełkotu i wdraża w życie.
W tym wypadku MZD pod żadnym pozorem nie może się ugiąć pod naciskiem lobby samochodowego.
Ugięcie się będzie tragiczne w skutkach.
 
 
     
es.em 
Członek TPKM Opole



Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 3171
Skąd: Półwieś
Wysłany: Śro 26 Paź, 2016 07:35   

Owszem, jest za krótki. Powinien iść do samego skrzyżowania, wtedy autobusy do centrum dostawałyby swoje światło na chwile. Przecież mają nadajniki, wszystko da się zrobić. Teraz problemem jest to, że 7ki i inne 12tki zaraz po ruszenia z przystanku skrecaja na lewy pas, a osobowke na prawy. Bezsensowna ta przeplatanka.
_________________
I understand. I just don't care!
 
     
Taras 

Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 125
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 26 Gru, 2016 16:22   

Jestem pozytywnie zaskoczony wypowiedzią prezesa Stadnickiego. Że w kwestii konkurencyjności KZ w Opolu jest źle i będzie tylko gorzej, byłem przekonany, ale miło, że pozostanie chociaż rozumne votum separatum.

Cytat:
Remont ul. Niemodlińskiej. MZK: Czeka nas inwazja osobówek

Piotr Zapotoczny 26.12.2016 10:04

W tym tygodniu zaplanowano przekazanie terenu budowy firmie, która wygrała przetarg na przebudowę ul. Niemodlińskiej. Projekt organizacji ruchu po zakończeniu inwestycji przewiduje utworzenie czterech pasów ruchu dla wszystkich samochodów. "To błędne rozwiązanie" - komentuje Tadeusz Stadnicki, prezes spółki MZK.

[…]

Kierowcy spoza granic miasta

Za stworzeniem priorytetu dla ruchu autobusów na tej trasie od początku lobbuje spółka MZK.

- Wyrażany podczas szerokiej dyskusji nad tymi rozwiązaniami pogląd, że rozwiązanie obejmujące cztery pasy na ul. Niemodlińskiej powinny być przeznaczone dla wszystkich użytkowników, naszym zdaniem jest rozwiązaniem błędnym, ponieważ w konsekwencji prędzej czy później spowoduje wpompowanie takiej ilości pojazdów w kierunku centrum, że nie będzie ono w stanie tej ilości skutecznie przyjąć. I przysłowiowa szklanka wypełniona wodą znowu więcej nie pomieści. Takie są przecież każdorazowo skutki zwiększenia przepustowości na wjazdowych arteriach komunikacyjnych do miasta - komentuje Tadeusz Stadnicki, prezes MZK.

Podkreśla też, że problemy komunikacyjne miasta nie powodują mieszkańcy zachodnich dzielnic Opola jadący w kierunku centrum, tylko kierowcy wjeżdżających codziennie do miasta spoza jego granic (obie grupy łącznie oszacowano na ok. 100 tys. pojazdów dziennie).

Ratusz analizuje

- Jak pokazują badania w 70 proc. samochodów wjeżdżających do miasta średnio podróżuje 1,2 pasażera na pojazd. Zatem ci właśnie powrócą do swoich podopolskich domów z piękną zieloną trawą, a my w mieście pozostaniemy ze skutkami tej inwazji osobówek na miasto. Co więcej, nasi pasażerowie w liczbie kilkudziesięciu na pojazd, który prędzej czy później stanie w korku, zostaną ponownie ukarani za swój dokonany błędny wybór jazdy autobusem miejskim. I stąd oczywiście również żadnych alternatywnych możliwości zmiany preferencji dla zmotoryzowanych nie będzie można zaproponować - komentuje Tadeusz Stadnicki […].

http://opole.wyborcza.pl/...a-osobowek.html
_________________
[…] Jak podkreśla, MZK to przewoźnik socjalny […]. – Z autobusów korzystają głównie emeryci, studenci, dzieci i młodzież. To właśnie do nich jest skierowana nasza oferta […]. Pozostali wybierają samochód – dodaje Wiśniewski.
 
     
miet 
Członek TPKM Opole


Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 3153
Skąd: Opole
Wysłany: Wto 27 Gru, 2016 09:05   

Buspasy powinny pojawić się po obu stronach nowej drogi. Dopóki pasażer nie zobaczy,że autobusem jest szybciej to puszek będzie przybywać.
Buspas to jedno a częstotliwość drugie. Dla autobusu, który jedzie co 30/60 min nikt nie będzie czekał. Odpala samochód i jedzie. Bez zwiększenia częstotliwości też nie wiele zdziałamy.

Jeżeli chodzi o wjazd puszek to Zaodrze jest zakorkowane na amen. Oprócz pojazdów OPO, pojawiło się sporo OKR, które to pojazdy zamiast jechać przez Metalchem, pchają się przez Zaodrze by przy okazji okupować pobliskie markety.
Dodatkowo pojawiło się sporo pojazdów ONY.
Dotychczas główną wlotówką od strony Nysy była ul. Wrocławska. Sporo kierowców jednak rezygnuje z bardzo obciążonej DK 46 na rzecz kilku DW, które mają swój finał w postaci DW435 czyli wlot na ul. Niemodlińskiej.
Nie mówię już o pojazdach OPR, które to od zawsze przyjeżdżały DW414 od strony Zaodrza.
Tak oto, mamy w jednym miejscu kumulację pojazdów z 3 różnych kierunków...
Nie wspominam o DK45 i ul. Hallera, która jest ciągle zakorkowana i niszczona przez ciężkie pojazdy dostawcze.
 
 
     
es.em 
Członek TPKM Opole



Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 3171
Skąd: Półwieś
Wysłany: Wto 27 Gru, 2016 10:18   

Hallera i Domańskiego mają być podobno w tym roku odciążone.

Co do buspasu. Tak naprawdę jest możliwe zrobić go od Dambonia do Ronda. Czas przejazdu wynosiłby wtedy z 6 minut, rozwiązałoby to wiele problemów.
_________________
I understand. I just don't care!
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
RSS
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 13