Forum Opolskiej Komunikacji Strona Główna Forum Opolskiej Komunikacji
oraz Towarzystwa Przyjaciół Komunikacji Miejskiej

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Maciek
Czw 14 Lut, 2013 13:38
Budowa nowej przeprawy przez Odrę
Autor Wiadomość
Maciek 
Członek TPKM Opole



Wiek: 29
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 3060
Skąd: Opole/Warszawa
Wysłany: Pią 02 Gru, 2011 09:31   Budowa nowej przeprawy przez Odrę

Cytat:
Trasa śœrednicowa w Opolu. Dziśœ debata

Na debatę i dyskusję w Villa Academica przy ulicy Powstańców Sląskich zapraszają ekolodzy. Wreszcie mają się pojawić także przedstawiciele władz miasta.


Debata będzie pośœwięconą wariantom przebiegu drogi śœrednicowej przez wyspę Pasiekę oraz możliwym alternatywom dla tej trasy, które omijałyby wyspę.

Spotkanie w Villa Academica przy ulicy Powstańców Sląskich 22 rozpocznie się dziśœ o godzinie 18.

W trakcie debaty ekolodzy przedstawią prezentację multimedialną z przebiegiem trasy oraz możliwe warianty i alternatywy dla tej trasy.

Potem odbędzie się dyskusja i po raz pierwszy mają w niej uczestniczyć przedstawiciele władz miasta. Poprzednie dwie debaty urzędnicy zlekceważyli.

Wśœród zaproszonych gośœci będzie zastępca prezydenta Arkadiusz Wiśœniewski.

Przypomnijmy, że decyzja o wyborze wariantu trasy ma zapaśœć w 2012 roku.

Miasto wciąż bierze pod uwagę trzy warianty i do każdego wykonane będzie specjalne opracowanie, które ma pokazać słabe i mocne strony każdej z propozycji.





Szykuje się kolejna zadyma? :P
 
 
     
Opolanin(#451) 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 1142
Skąd: Opole
Wysłany: Pią 02 Gru, 2011 11:05   

A "opracowania dla każdego z wariantów" to chyba już były robione (jakaśœ krakowska firma z tego co pamiętam). To ile razy się będą w drukowanie tego samego bawić? :P
 
 
     
DAN 

Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 697
Skąd: Opole
Wysłany: Pią 02 Gru, 2011 19:27   

Chyba trochę za późno przeczytałem Smutny Dobrze, że odbędzie się debata, bo uważam, że zakłócenie spokoju ludzi przebywających w centrum to poważniejszy problem niż zakłócenie spokoju ptaszków albo tych co już zmarli. Pomysł kierowania ruchu przez centrum jest jakimśœ nieporozumieniem kiedy wypisuje się, że działa się według zasad Zrównoważonego Rozwoju. Takie rozwiązanie ponadto wprowadziłoby silny konflikt interesów na przecięciu proponowanej trasy i ciągu pieszego łączącego główny deptak z dworcem głównym. W wyniku czego ten drugi byłby jeszcze mniej dostępny Wsciekly
 
     
Szwed 

Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 1405
Skąd: Opole
Wysłany: Pią 02 Gru, 2011 20:42   

Ja popieram powstanie Obwodnicy Południowej, dzięki czemu i ptaszki i ludzie w centrum mają spokój.
W ogóle trasa śœrednicowa to poroniony pomysł. Przecież ona będzie wąska i mało przepustowa. A więc powstanie kolejna zakorkowana i zasmrodzona uliczka ze śœwiatłami co chwilę, a nie "trasa".
Trasa przez Bolko wyglądała mi na atrakcyjny pomysł zanim nie dowiedziałem się, że istniejący most nie ma odpowiedniej nośœnośœci. A więc główny argument za nią odpadł.
 
 
     
Maciek 
Członek TPKM Opole



Wiek: 29
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 3060
Skąd: Opole/Warszawa
Wysłany: Śro 27 Lut, 2013 10:55   

KLIK -> nto.pl

Cytat:
Budowa nowej trasy przed Odrę w Opolu. Ruszyły przygotowania

Na wyspie Pasiece pojawiły się ogłoszenia informujące, że rozpoczęła się procedura, która może umożliwić budowę trasy średnicowej. Mieszkańcy są zaskoczeni.


W ratuszu zdają sobie sprawę, że z budową nowej trasy przed Odrę może być podobnie dlatego przyjęto aż trzy warianty przebiegu drogi.

Prezydent Ryszard Zembaczyński spodziewa się, że dla dwóch z nich (Pasieka i obwodnica południowa) uda się uzyskać pozytywne decyzje środowiskowe jeszcze w tym roku. Dopiero potem ratusz zorganizuje konsultacje z mieszkańcami w sprawie wyboru do realizacji jednej z tras.

Realnie patrząc, budowa drogi - która ma być finansowa z pieniędzy pozyskanych ze sprzedaży akcji ECO - może rozpocząć się najwcześniej za dwa, może trzy lata.


Polecam zapoznania się z materiałami dostępnymi na stronie STE "Silesia". Są tam dokumentacje wszystkich wariantów. Osobiście jestem przeciwny budowie tej trasy przez Pasiekę, ale muszę wgłębić się w te wszystkie projekty, by móc szerzej się wypowiedzieć.
_________________

Moja strona phototrans.pl - Zapraszam :)
 
 
     
Szwed 

Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 1405
Skąd: Opole
Wysłany: Śro 27 Lut, 2013 19:33   

Ja już co nieco analizowałem te materiały (bo nie są one wcale "świeże").
Podobnie jak Maciek uważam, że trasa średnicowa to zły pomysł. Nie tylko chodzi o ochronę urokliwej Pasieki przed hałasem i zanieczyszczeniami, ale przede wszystkim widzę problemy z włączeniem trasy w układ ulic w centrum.
Tą TŚ można podczepić albo do ul. Piastowskiej, albo do Struga. Tu i tu nie ma absolutnie miejsca na węzeł bezkolizyjny, ani nawet na większe skrzyżowanie. A małe skrzyżowanie ze światłami ma bardzo małą przepustowość.
Jeśli trasa będzie miała niezbyt dużą przepustowość x (droga o przekroju 1*2), to skrzyżowanie ograniczy ją do około 1/2 x. A to już tragicznie mało. Wydamy dużo pieniędzy, a zysk w postaci przepustowości niewielki.
_________________
"Im gorzej, tym lepiej" -sprawdzone wielokrotnie.
 
 
     
Maciek 
Członek TPKM Opole



Wiek: 29
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 3060
Skąd: Opole/Warszawa
Wysłany: Śro 27 Lut, 2013 22:24   

Dokładnie takie same mam przemyślenia. Z tym, że dla mnie problem włączenia w układ ulic w centrum nie jest "przede" ochroną Pasieki, a na równi :) Pasieka to świętość, uważam, że naruszanie jej trasą średnicową, w dodatku bez mądrych rozwiązań włączeniowych (i tu już w 100% zgadzam się ze Szwedem), to kompletny bezsens i dalsze zatykanie centrum miasta.

Pościągałem sobie już wszystkie opracowania zaraz do tego przysiądę. Osobiście marzyłoby mi się połączenie Wariantów B i C, czyli Trasa Bolkowska i Obwodnica Południowa. Może kiedyś tego doczekamy?
_________________

Moja strona phototrans.pl - Zapraszam :)
 
 
     
miet 
Członek TPKM Opole


Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 3153
Skąd: Opole
Wysłany: Pią 01 Mar, 2013 15:04   

Z tego co wiem to Ratusz bardzo optuje jednak za trasą średnicową. Teoretycznie ona najbardziej jest w stanie wyprowadzić ruch z Centrum. Ja osobiście jestem przeciwny temu rozwiązaniu bo Pasiekę trzeba zostawić w spokoju. Ta cisza i spokój jest unikatowa a wciskając tam mnóstwo samochodów zakłócimy spokój i zdegradujemy całe otoczenie.
Jak dla mnie tylko obwodnica południowa. Jej plany sięgają la 50 tych. Ktoś kiedyś to wymyślił i wcale nie jest to takie złe. Problem polega na tym,że ma ona przebiegać przez ul.Zbożową. Lepiej było by ją na tym odcinku puścić po nieczynnych torach kolejowych. Idealne rozwiązanie.Nikomu by nie przeszkadzało a i cmentarz został by nieruszony.
 
 
     
Szwed 

Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 1405
Skąd: Opole
Wysłany: Nie 03 Mar, 2013 20:18   

miet napisał/a:
Problem polega na tym,że ma ona przebiegać przez ul.Zbożową. Lepiej było by ją na tym odcinku puścić po nieczynnych torach kolejowych.

Ja tam nie widzę problemu. Problem to będzie, gdy któraś z firm w strefie zechce mieć bocznicę kolejową, a my ją wcześniej wyasfaltujemy...
_________________
"Im gorzej, tym lepiej" -sprawdzone wielokrotnie.
 
 
     
atomek 

Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 582
Skąd: Opole
Wysłany: Nie 03 Mar, 2013 22:05   

Bocznica jest obecnie otoczona betonowym ogrodzeniem, tylko na "wjeździe" jest luka. Prawdopodobnie jest to teren prywatny bądź przynależy do magazynu wojskowego - nie wiem.
 
 
     
Maciek 
Członek TPKM Opole



Wiek: 29
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 3060
Skąd: Opole/Warszawa
Wysłany: Pon 04 Mar, 2013 10:08   

KLIK -> GW

Cytat:
Co dalej z nową przeprawę przez Odrę? Albo obwodnica, albo nic

Władze Opola przekonują, że nie ma dla nich znaczenia, który z trzech wariantów budowy nowej przeprawy przez Odrę będzie zrealizowany. Może się jednak okazać, że wielkiego wyboru nie będzie. Bo trasy biegnące przez wyspę Bolko i Pasiekę zamierzają blokować ekolodzy.

(...)
- Podczas procesu uzyskiwania pozwolenia środowiskowego dla trasy bolkowskiej i średnicowej będziemy składać liczne wnioski i uwagi dotyczące tej inwestycji, domagając się także otwartych spotkań z mieszkańcami. W przypadku obwodnicy południowej sprawdzimy tylko, czy dokumentacja jest prawidłowa - mówi Tomasz Wolny, prezes Stowarzyszenia Technologii Ekologicznych "Silesia".


Kolejny ruch ekologów.
_________________

Moja strona phototrans.pl - Zapraszam :)
 
 
     
miet 
Członek TPKM Opole


Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 3153
Skąd: Opole
Wysłany: Pon 04 Mar, 2013 10:52   

Są ekolodzy i ekolodzy. Jedni działają na zlecenie dużych koncernów i ''za kasę'' celowo blokują inwestycje. Drudzy działają na rzecz ochrony środowiska i w słusznym celu. Nasi na szczęście to ta druga grupa. Wyspę Bolko trzeba chronić bo to są zielone płuca miasta. Ogród zoologiczny, rezerwat przyrody i miejsce wypoczynku tysięcy opolan. O przyrodę trzeba dbać bo każda wycinka dużych połaci z drzewami doprowadzić może nas, tak jak w Krakowie,do powstania smogu. Jak wiadomo jesteśmy następni w kolejce. Palenie w piecach byle czym oraz otoczenie Cementowni Odra i Zakładów Koksowniczych w Zdzieszowicach już tej zimy pokazało,że stężenia pyłów zawieszonych w Opolu przekraczały normy kilkukrotnie. Jedynie zieleń jest w stanie to zminimalizować.
 
 
     
HaCe 
Członek TPKM Opole



Dołączył: 16 Kwi 2010
Posty: 1574
Skąd: ZWM
Wysłany: Pon 04 Mar, 2013 12:06   

Niezbyt podoba mi się postawa ekologów, którzy wypowiadają się w takim tonie jakby to od nich wszystko zależało i jakby to oni stanowili co w tym mieście może być wybudowane, a co nie. Po co zatem było wydawać pieniądze na opracowywanie trzech wariantów, skoro jak wynika z artykułu, ekolodzy mogą zablokować wszystko co chcą? :-k
_________________
 
     
Maciek 
Członek TPKM Opole



Wiek: 29
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 3060
Skąd: Opole/Warszawa
Wysłany: Wto 16 Kwi, 2013 13:30   

KLIK -> GW Opole

Cytat:
PKP zezwala tylko na najdroższy wariant średnicówki. To jej koniec?

Preferowany przez ratusz wariant przeprawy przez Odrę w ciągu trasy średnicowej odrzucają władze kolei. Oznacza to, że miasto, obstając przy tej trasie, musiałoby wybrać najdroższe rozwiązanie


Urząd miasta przygotowuje dokumentację wpływu na środowisko branych po uwagę przepraw przez Odrę. Mogłyby znaleźć się w ciągu trasy bolkowskiej, trasy średnicowej lub obwodnicy południowej. Zgodnie z prawem dla każdej z tras zostały przygotowane trzy warianty ze wskazaniem na jeden, preferowany do zrealizowania.
(...)
Mirosław Pietrucha, wicedyrektor Miejskiego Zarządu Dróg, przyznaje, że nie wyobraża sobie, by decyzja o wyborze trasy zapadła bez porozumienia z PKP, jeśli trasa będzie przebiegać przez tereny kolei. Tym samym ratusz, decydując się na przeprawę w ciągu trasy średnicowej, musiałby zdecydować się na najdroższy jej wariant.


Tym razem okoniem stają nie ekolodzy, a kolej. Nie powiem jednak, bym był jakoś szczególnie tym poruszony. Powtarzając po raz kolejny, że jestem przeciwny trasie średnicowej w każdym jej wariancie, liczę, że bunt kolejarzy będzie kolejnym gwoździem do trumny tego pomysłu.
_________________

Moja strona phototrans.pl - Zapraszam :)
 
 
     
es.em 
Członek TPKM Opole



Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 3171
Skąd: Półwieś
Wysłany: Wto 16 Kwi, 2013 14:11   

Jeśli miałoby to iść przez Pasiekę, to według mnie tyko w takim wariancie. Piastowska wtedy byłaby nienaruszona :)
_________________
I understand. I just don't care!
 
     
Szwed 

Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 1405
Skąd: Opole
Wysłany: Śro 17 Kwi, 2013 10:36   

Maciek napisał/a:
Powtarzając po raz kolejny, że jestem przeciwny trasie średnicowej w każdym jej wariancie

Ja również, o czym też pisałem. A że z PKP wiele miast próbowało wygrać i wszystkie przegrały to i Opole nic tam nie zbuduje ;-)
_________________
"Im gorzej, tym lepiej" -sprawdzone wielokrotnie.
 
 
     
atomek 

Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 582
Skąd: Opole
Wysłany: Śro 17 Kwi, 2013 16:22   

Nigdy w życiu średnicówki! W ogóle, jak można się zastanawiać nad opcją odciążenia centrum, która go nieodciąża?
 
 
     
miet 
Członek TPKM Opole


Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 3153
Skąd: Opole
Wysłany: Pon 26 Sty, 2015 17:09   

Mamy już nieoficjalną decyzję w sprawie Trasy Bolkowskiej. RDOŚ nie wyda zgody na jej przeprowadzenie przez wyspę Bolko :

http://www.nto.pl/apps/pb...IAT01/150129630

W grze pozostają tylko Trasa Średnicowa oraz Obwodnica Południowa.

Czekamy również na decyzję w sprawie mostu tymczasowego i drogi na skraju wyspy.
Jest bardzo prawdopodobne,że i w tym wypadku RDOŚ nie podpisze zgody na taką inwestycję.
Wyspa jest wyspą i mimo,że droga miałaby biec na uboczu to,żyją tam dzikie zwierzęta, które mogą paść ofiarami przejeżdżających samochodów.
Jeżeli to się potwierdzi to pozostanie tylko wariant z uprzywilejowaniem KM na czas budowy mostu na Niemodlińskiej.
 
 
     
Maciek 
Członek TPKM Opole



Wiek: 29
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 3060
Skąd: Opole/Warszawa
Wysłany: Pią 13 Lut, 2015 17:02   

KLIK -> nto.pl
Cytat:
Droga przetnie wyspę Pasiekę w Opolu? To możliwe

Budowa drogi przez wyspę Bolko jest niemożliwa, a obwodnica południowa nie powstanie przez lata. Miasto i drogowcy będą więc lobbować za budową trasy przez Pasiekę, ale w dłuższej i droższej wersji.(...)
To już przestaje być śmieszne...
_________________

Moja strona phototrans.pl - Zapraszam :)
 
 
     
miet 
Członek TPKM Opole


Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 3153
Skąd: Opole
Wysłany: Pią 13 Lut, 2015 17:40   

Tonący brzytwy się chwyta. Tak naprawdę ta droga jest w stanie odciążyć Piastowską. Problem jest w kosztach ale też w tym,że Pasieka to ostoja spokoju i trudno go teraz burzyć. Sytacja jest patowa bo wyczerpano już wszystkie pomysły. Tylko co dalej? Godzinę temu był korek od komendy Policji aż na samo Zaodrze. Katastrofa.
 
 
     
Szwed 

Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 1405
Skąd: Opole
Wysłany: Pią 13 Lut, 2015 18:26   

Całe szczęście, że urzędnicy wreszcie dostrzegli fakt, o którym ja piszę wszędzie gdzie się da od dawna. Puszczenie drogi po północnej stronie torów niczego nie rozwiąże, bo wtedy pojawi się przed mostem małe, a więc mało przepustowe skrzyżowanko ze światłami. A to spowoduje, że cała inwestycja nie ma najmniejszego sensu. Podobnie korkuje się skrzyżowanie na Bliskim Zaodrzu, a to planowane będzie jeszcze mniejsze.
Trasa po południowej stronie jest może i lepsza, ale obawiam się dewastacji Pasieki (ekrany akustyczne, hałas, utrudnienia dla pieszych itd.). Dlatego jestem przeciwnikiem obu tras.
_________________
"Im gorzej, tym lepiej" -sprawdzone wielokrotnie.
 
 
     
Taras 

Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 125
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 13 Lut, 2015 20:12   

Cóż. Trasa średnicowa jako remedium na korki? Wolne żarty. Ograniczeniem jest przepustowość skrzyżowań i liczba miejsc parkingowych w centrum, której zwiększać nie chcemy i nie mamy jak (a inwestorzy do budowania parkingów podziemnych i oferowania miejsc za 2 zł/godz. oczywiście się palą :twisted: ).

Jako logiczne dopełnienie układu drogowego w Opolu? Z jednym, wąskim pasem w każdą stronę, pasami rowerowymi w poziomie jezdni, chodnikiem? Entuzjastą nie jestem, ale rozumiem. Planowali to już Niemcy przed II wojną.

A poza tym uważam, że Kartaginę należy zniszczyć, tzn. podnieść dotację dla MZK i częstotliwość linii do poziomu akceptowalnego dla pracującego człowieka, szanującego swój czas. To ułamek kosztów nowej trasy i przeprawy. Prezydent obiecywał ;)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
RSS
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 12