Forum Opolskiej Komunikacji Strona Główna Forum Opolskiej Komunikacji
oraz Towarzystwa Przyjaciół Komunikacji Miejskiej

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Maciek
Czw 14 Lut, 2013 13:38
Dworzec Główny i plac dworcowy
Autor Wiadomość
HaCe 
Członek TPKM Opole



Dołączył: 16 Kwi 2010
Posty: 1574
Skąd: ZWM
Wysłany: Nie 29 Sty, 2012 03:45   

HaCe napisał/a:
Tak naprawdę jest potrzebny dodatkowy most na Odrze na południu miasta.

Też tak uważam i właśœnie taki most jest podobno w planach.
http://www.nto.pl/apps/pb...IAT01/707030393
Nie chodzi tutaj o dyskusję w jakim kształcie miałaby powstać ta inwestycja. Jeśœli jednak miałoby to się odbyć w takiej formie jak w zacytowanym artykule, to wraz z rozszerzeniem 1-go Maja łączy się to w jakąśœ całośœć.

HaCe napisał/a:
Centrum handlowe lub biurowe z podziemnym dworcem PKS było by moim zdaniem dobrym pomysłem. Dodatkowo można by (jeśœli inwestor zechce sfinansować) połączyć je tunelem z tunelem dworcowym co da super wygodę przesiadek PKS-PKP.

Dokładnie o tym samym pisałem kilka postów wcześœniej i niestety nie widzę perspektyw na taką inwestycję.
HaCe napisał/a:
Ideałem byłoby dla mnie zlokalizowanie dworca jako cz궜ć poziomu 0 budynku galerii, ale na takie cośœ można było liczyć gdyby miasto przejęło PKS. W obecnym układzie nie spodziewałbym się czegośœ takiego, chyba że znajdzie się inwestor któremu będzie zależało na jak największej powierzchni.
 
     
Szwed 

Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 1405
Skąd: Opole
Wysłany: Nie 29 Sty, 2012 23:36   

HaCe: jak dla mnie 1-maja to centrum a nie południe miasta. Propozycja mostu, która jest w artykule to anty-przykład dla mnie. On spowoduje, że ruch na 1-maja jeszcze się wzmoże. A możliwośœci zwiększenia przepustowośœci tej ulicy nie ma (przepustowośœć ogranicza nie szerokośœć ulicy a śœwiatła). Ten wariant jest najgorszym z 3 rozpatrywanych. W dodatku wprowadza hałas na willową cz궜ć Pasieki, która powinna być chroniona.
Ale temat 3 wariantów obwodnicy południowej był już publicznie wałkowany, nie wiem czy jest sens na forum
 
 
     
miet 
Członek TPKM Opole


Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 3153
Skąd: Opole
Wysłany: Nie 29 Sty, 2012 23:52   

@Szwed: efektywnośœć 3 wariantów przedstawiła już firma krakowska jednocześœnie wskazując,że Trasa Bolkowska jest najbardziej optymalna. Jest to to totalna bzdura. Nie ma ona żadnego powiązania komunikacyjnego.
Profesorowie Uniwersytetu Opolskiego również wydali swoją opinię i jest ona taka,że pod względem efektywnośœci odciążenia ruchu najlepsza jest Trasa ŒŚrednicowa z czym się w 100% zgadzam. Oczywiśœcie kwestia Pasieki wzbudza kontrowersje ale inaczej nie da się tego poprowadzić bo PKP nie jest skore do współpracy...
 
 
     
HaCe 
Członek TPKM Opole



Dołączył: 16 Kwi 2010
Posty: 1574
Skąd: ZWM
Wysłany: Pon 30 Sty, 2012 00:04   

Właśœnie dlatego napisałem, że nie chodzi mi o dyskusję na temat kształtu obwodnicy południowej, bo może faktycznie nie ma sensu tutaj tego wałkować. Chcę tylko zwrócić uwagę na to, że przy ewentualnym wyborze tego wariantu przebudowa 1 maja i nowy wiadukt na Struga łączą się w całośœć. Może ta przebudowa uwzględnia więc jakieśœ dodatkowe plany UM.

Cytat:
- Zastanawiamy się również nad tym, czy ul. 1 Maja nie powinna być czteropasmowa. Na dwóch z nich odbywałby się regularny ruch samochodowy, natomiast dwa kolejne byłby buspasami, na których miejskie autobusy mogłyby wysadzać pasażerów nie tamując przy tym ruchu - słyszymy w ratuszu.

Warto podkreśœlić, że ewentualne poszerzanie ulicy byłoby związane, jak czytamy, z myśœlą o buspasach a nie zwiększaniu ruchu.
 
     
miet 
Członek TPKM Opole


Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 3153
Skąd: Opole
Wysłany: Pon 30 Sty, 2012 00:11   

Ja myśœlę,że porządne przejśœcie(a) podziemne i jednoczesne pozbawienie 1 maja sygnalizacji śœwietlnej w rejonie dworca oraz ogrodzenie słupkami całej ulicy i wprowadzenie Vmax=70 km/h trochę zwiększy przepustowośœć.
Wiem, to też kawałek zabytku i trochę niefajnie będzie jak tam puchy będą lecieć ale jest to najtańszy koszt.
Wolałbym aby kasa mimo wszystko była przeznaczona na KM i jednoczesne zmuszenie ludzi do pozostawienia samochodów wpłynęło by pozytywnie na tą całą sytuację.
 
 
     
Taras 

Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 125
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 30 Sty, 2012 01:26   

miet napisał/a:
[…] ogrodzenie słupkami całej ulicy i wprowadzenie Vmax=70 km/h trochę zwiększy przepustowośœć..

Nie wiem, czy bardziej śœmieszno, czy straszno. :roll: Aż mną zatrzęsło.
 
     
miet 
Członek TPKM Opole


Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 3153
Skąd: Opole
Wysłany: Pon 30 Sty, 2012 07:03   

@Taras : jasne,że są lepsze rozwiązania ale i droższe. Jeżeli jakaśœ przebudowa ma pochłonąć kilkanaśœcie milionów złotych a potem nie wpłynie to pozytywnie na ruch w tym miejscu to będą to źle wydane podatników pieniądze a to nie o to chodzi.
 
 
     
Maciek 
Członek TPKM Opole



Wiek: 29
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 3060
Skąd: Opole/Warszawa
Wysłany: Wto 27 Mar, 2012 11:20   

Cytat:
Ruszył remont na dworcu głównym PKP w Opolu

Nie chodzi jednak o remont budynku, ale przejśœcia pomiędzy peronem pierwszym i drugim. Prace - jak informuje kolej - będą kosztować kilkaset tysięcy złotych.


Kolej - po kilkudziesięciu latach szukania - wreszcie znalazła pieniądze na remont przejśœcia, który w poniedziałek ruszył.

- Będą pewne utrudnienia dla podróżnych, ale przejśœcie ma być czynne przez cały czas, a za dwa i pół miesiąca pasażerowie go nie poznają - zapewnia Barbara Matejko, rzecznik opolskiego oddziału PKP Polskie Linie Kolejowe SA.

Kolej zdecydowała się na generalny remont przejśœcia, które tej pory często było zalewane podczas obfitych deszczów. Dlatego teraz otrzyma nowy odpływ wody, zaplanowano także montaż nowego ośœwietlenia. Remont czeka również schody, którymi pasażerowie schodzą z peronów.

- Odnowimy też śœciany, a projekt zakłada, że ozdobne płytki, jakimi są one wyłożone, zastąpimy nowymi, ale o takim samym kształcie - tłumaczy Waldemar Kurpis, zastępca dyrektora ds. technicznych w opolskim oddziale PLK. - Prace powinny zakończyć się w maju, tak aby na Euro 2012 przejśœcie było gotowe. Wykonawca o tym wie i musi się śœpieszyć.

 
 
     
Szwed 

Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 1405
Skąd: Opole
Wysłany: Śro 28 Mar, 2012 10:15   

Ciekaw jestem czy zlikwidują przyczynę zalewania przejśœcia - nieszczelny strop tunelu. Woda z torów przecieka do śœrodka.
Poza tym wypadało by wreszcie rozwiązać dojazd osób niepełnosprawnych i z dużym bagażem. Pod tym względem opolski dworzec jest niewygodny. Można już dojechać z wiaduktu na Struga, ale jeszcze trzeba cośœ zrobić z głównym wejśœciem.
 
 
     
Maciek 
Członek TPKM Opole



Wiek: 29
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 3060
Skąd: Opole/Warszawa
Wysłany: Czw 07 Cze, 2012 10:12   

Cytat:
Jak zmienia się dworzec PKP w Opolu. Zobaczcie film

Zakończył się remont przejśœcia podziemnego pomiędzy pierwszym i drugim peronem dworca PKP w Opolu. Niebawem wyremontowany ma być też tunel, którym wchodzi się na dworzec.


Prace trwały ponad dwa miesiące i kosztowały 350 tysięcy złotych. Podziemne przejśœcie wróciło do wyglądu z początków pierwszej połowy XX, a dodatkowo wzbogacono je o nowe ośœwietlenie, a także kamery, które mają odstraszać wandali.

ŒŚciany tunelu - który jest cz궜cią zabytkowego dworca - wyłożono kafelkami, a posadzkę i schody pokryto materiałami antypośœlizgowymi.

To nie koniec prac, które zleca Zakład Linii Kolejowych, bo rusztowania pojawiły się dziśœ w przejśœciu podziemnym, którym wchodzi się na dworzec. Jak przyznają jednak kolejarze na razie to tylko drobne prace remontowe.

Docelowo tunel ma wrócić do wyglądu z lat 40. XX wieku i wpasować się w zaplanowany już remont całego dworca oraz placu przed budynkiem.

PKP deklaruje, że inwestycja rozpocznie się w tym roku, a zakończy w 2013.

Szkopuł w tym, że takich deklaracji było już kilka. Tymczasem na razie kolej nie ogłosiła nawet przetargu na firmę, która przeprowadzi remont generalny Dworca Głównego w Opolu.

Ciekawe, czy tym razem uda się ochronić tunel przed wandalami. Pamiętam, że dotychczas każde przypucowanie tunelu kończyło się tym, że po tygodniu-dwóch już był obsrany sprayem. Może po takim kompleksowym remoncie cośœ się zmieni.
 
 
     
Szwed 

Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 1405
Skąd: Opole
Wysłany: Czw 07 Cze, 2012 11:53   

Monitoring działa odstraszająco, ale jeszcze jest kwestia, czy ktośœ po drugiej stronie tego monitoringu siedzi i patrzy. Bo złapanie kogośœ po 2 tygodniach od pomalowania jest pewnie niemożliwe.
Poza tym ciekawe czy użyto materiałów anty-graffiti. Są takie, ale nie wiem czy nadają się do zabytkowych wnętrz.
 
 
     
miet 
Członek TPKM Opole


Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 3153
Skąd: Opole
Wysłany: Pon 11 Cze, 2012 06:20   

Wyłożone kafelki w tunelu są identyczne jak na dworcu we Wrocławiu. Zapewne kupiono materiał hurtowo i cośœ pozostało to zrobili i tunel. Na razie jest czysto.
 
 
     
HaCe 
Członek TPKM Opole



Dołączył: 16 Kwi 2010
Posty: 1574
Skąd: ZWM
Wysłany: Pon 11 Cze, 2012 11:23   

Przecież to nie PKP kupuje kafelki, tylko podwykonawcy.
 
     
joktryb
[Usunięty]

Wysłany: Nie 15 Lip, 2012 12:42   

Kafelki zrywali 3go lipca. Ciekawe czemu
 
     
HaCe 
Członek TPKM Opole



Dołączył: 16 Kwi 2010
Posty: 1574
Skąd: ZWM
Wysłany: Nie 23 Wrz, 2012 19:59   

Ja myśœlałem, że remont dworca już ruszył a tutaj się okazuje, że dopiero ma ruszyć.

Jest pozwolenie na remont dworca PKP w Opolu. Co się zmieni?

Kolej wreszcie zdobyła pozwolenie budowlane na modernizację dworca głównego w Opolu. Kiedy ruszy remont - tego na razie nie wiadomo.
http://www.nto.pl/apps/pb...IAT01/120929831

Na szcz궜cie remont obejmie również plac przed dworcem, z którego zniknie parking (mam nadzieję, że jakiśœ Kiss&Drive pozostanie). Może wreszcie wyznaczą jakiśœ jasny ciąg pieszy w tym miejscu, bo obecny labirynt który się tam znajduje to miejsce za które najbardziej wstydzę się ze wszystkich w naszym mieśœcie. Zawiedziony jestem brakiem kompleksowego remontu przejśœcia podziemnego, które obecnie jest największym strupem na naszym dworcu.
 
     
Maciek 
Członek TPKM Opole



Wiek: 29
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 3060
Skąd: Opole/Warszawa
Wysłany: Czw 07 Lis, 2013 13:40   

KLIK -> GW Opole

Cytat:
Z holu dworca PKP zniknęły tablice informacyjne. Podróżni wściekli

Podróżni skarżą się, że na dworcu brakuje informacji o odjazdach poszczególnych pociągów. Nieczynna jest także informacja. PKP za utrudnienia przeprasza, prosi podróżnych o cierpliwość i zapewnia, że po remoncie ich komfort znacznie się zwiększy.
(...)
Ze ściany przy wyjściu na perony ściągnięto właśnie tablice z godzinami odjazdów i przyjazdów pociągów, które również informowały, z którego peronu dany pociąg odjeżdża.

Jednocześnie nieczynny jest punkt informacji, przez co podróżni nie wiedzą, gdzie mogą szukać informacji. - Kompletny chaos, nikt nic nie wie - kwituje pani Aniela, szukająca peronu, skąd odjeżdża jej pociąg. - Do kasy kolejki, więc nie ma jak zapytać.
(...)


Takie utrudnienia na opolskim dworcu głównym potrwają do... wiosny ;)
_________________

Moja strona phototrans.pl - Zapraszam :)
 
 
     
headbanger 

Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 146
Skąd: Krapkowice
Wysłany: Czw 07 Lis, 2013 18:59   

Przecież tych tablic w głównej hali nie ma już od dobrych paru miesięcy. Dopiero teraz zauważyli? ;)

A tym "wściekłym podróżnym" to już się naprawdę poprzewracało nie powiem gdzie... Remont dworca jest raz na 100 lat, zresztą i tak jest nieźle moim zdaniem - hala czynna, więc jest gdzie poczekać pod dachem na pociąg, pięć kas działa, jakaś gastronomia też się ostała. Tablice informacyjne również są, w pierwszym budynku, a że innego wejścia na dworzec praktycznie nie ma, to każdy musi pod nimi przejść.

Jakby zrobiono tak, jak podczas remontu we Wrocławiu (tak przecież stawianym za "wzór" w naszym regionie) - budynek całkowicie zamknięty, dworzec tymczasowy kilometr od peronów, a tablice informacyjne też nie bliżej (przy wejściu od Suchej), to by dopiero w pięty poszło "podróżnym". Ale zamiast docenić to, co się ma, to tylko narzekać potrafią co niektórzy. Ech...
 
 
     
Maciek 
Członek TPKM Opole



Wiek: 29
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 3060
Skąd: Opole/Warszawa
Wysłany: Czw 07 Lis, 2013 20:01   

headbanger napisał/a:
jest nieźle moim zdaniem - hala czynna, więc jest gdzie poczekać pod dachem na pociąg
Kilka tygodni temu byłem w Rumi, gdzie też trwa remont dworca kolejowego. Powiem tylko dwa słowa - syf i malaria. Dworzec tymczasowy - barak dwa razy większy od dawnej kartonowej "kasy biletowej" przy Opolu Zachodnim, toaleta bez zamka (byłem świadkiem, jak pani prosiła dwie dziewczyny siedzące na podłodze (bo i gdzie indziej?), by "popilnowały, by nikt nie wchodził"... Oczywiście, Rumia to nie miasto wojewódzkie, nawet nie powiatowe. Ale tak wyglądają remonty dworców kolejowych w Polsce...
_________________

Moja strona phototrans.pl - Zapraszam :)
 
 
     
Szwed 

Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 1405
Skąd: Opole
Wysłany: Pią 08 Lis, 2013 09:20   

Demontaż tablic mogę zrozumieć, brak punktu informacji już nie. Niech sobie będzie w jednej z kas, albo w baraku, ale niech będzie.
_________________
"Im gorzej, tym lepiej" -sprawdzone wielokrotnie.
 
 
     
HaCe 
Członek TPKM Opole



Dołączył: 16 Kwi 2010
Posty: 1574
Skąd: ZWM
Wysłany: Pią 08 Lis, 2013 16:31   

headbanger napisał/a:

Jakby zrobiono tak, jak podczas remontu we Wrocławiu (tak przecież stawianym za "wzór" w naszym regionie) - budynek całkowicie zamknięty, dworzec tymczasowy kilometr od peronów, a tablice informacyjne też nie bliżej (przy wejściu od Suchej), to by dopiero w pięty poszło "podróżnym". Ale zamiast docenić to, co się ma, to tylko narzekać potrafią co niektórzy. Ech...


Organizacja remontu dworca we Wrocławiu to była dla mnie istna porażka, ale nie o tym mowa. W Opolu faktycznie jest wygodniej, bo dworzec nie jest zamknięty, ale niektóre standardy na poziomie Wrocławia niestety. Wokół dworca, identycznie jak we Wrocławiu, jedno wielkie błoto wywożone z placu budowy przez ciężarówki. W hali dworca nie lepiej, byłem świadkiem szlifowania ścian wprost nad podróżnymi, przechodzącymi w jedne wielkiej chmurze pyłu.
_________________
 
     
miet 
Członek TPKM Opole


Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 3153
Skąd: Opole
Wysłany: Pią 08 Lis, 2013 16:37   

Wszyscy mówią o dworcu a nikt nie wspomni o dojeździe do niego. Ja wczoraj się nadziałem wjeżdżając samochodem pod dworzec. Zawsze można było tam wjechać i wyjechać, teraz wjechać można ale napotkamy na znaki '' zakaz ruchu wszelkich pojazdów'' i dodatkowo płoty. Jawnie ślepa uliczka. Odpowiedniego oznaczenia nie ma. W celu wyjazdu należy zawrócić ''jakoś'' a wyjazd odbywa się tam gdzie wjazd czyli na przeciwko wylotu z Krakowskiej. Tam już umieszczono 2 znaki w postaci : '' ustąp pierwszeństwa'' oraz nakazu jazdy tylko w prawo.
 
 
     
HaCe 
Członek TPKM Opole



Dołączył: 16 Kwi 2010
Posty: 1574
Skąd: ZWM
Wysłany: Pią 28 Mar, 2014 18:58   

http://www.24opole.pl/142...,wiadomosc.html

Coraz większe obawy mam o ten plac przydworcowy. Właściwie to już jest kicha. Kostka brukowa położona jest tak, że właściwie to dziwię się, że tam jeszcze nikt nogi nie połamał, bo nawet obcasów nie trzeba, żeby sobie zrobić krzywdę. W dodatku pozostały na niej ślady starej farby po zebrze. To jeszcze można z lepszym czy gorszym skutkiem poprawić, ale chodnik przed wejściem na dworzec i jakieś łaty pomiędzy brukiem na placu wykonane z tandetnej kostki Bauma, to jakaś kompletna paranoja ](*,) W prawdzie zaraz obok jest mini park, ale mam nadzieję, że pojawią się tam jakieś klomby z zielenią albo inna mała architektura, bo jak na razie to jest dziurawa, betonowa pustynia.
_________________
 
     
miet 
Członek TPKM Opole


Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 3153
Skąd: Opole
Wysłany: Pią 28 Mar, 2014 19:12   

Byłem dzisiaj przy dworcu i faktycznie prace posuwają się żółwim tempem.
Jednak jak PKP się za coś bierze to nie ma bata. Opóźnienia zawsze będą. Jak tradycja to tradycja :)
 
 
     
Szwed 

Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 1405
Skąd: Opole
Wysłany: Pią 28 Mar, 2014 21:03   

Niestety, plac mnie też rozczarował. Wygląda jak parking przed hipermarketem, tylko miejsca postojowe i lampy. Ani jednego drzewa. Betonowa pustynia tak jak pisze HaCe. No i jeszcze ta kostka przed wejściem, wcześniej były tam porządne przedwojenne płyty. Wystarczyło je odczyścić i na nowo ułożyć. Jak można stosować polbruk w okolicy zabytku???
_________________
"Im gorzej, tym lepiej" -sprawdzone wielokrotnie.
 
 
     
Maciek 
Członek TPKM Opole



Wiek: 29
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 3060
Skąd: Opole/Warszawa
Wysłany: Pią 04 Kwi, 2014 09:35   

A ja przyznam, że okolica Dworca wg mnie bardzo zyskała na ogólnym "odsłonięciu" całego terenu - peronów, infrastruktury. To są wszystko zabytkowe zabudowania, po prostu - ładne! Jak zniknie cały plac budowy - wjazd od strony ul. Armii Krajowej będzie nas witał dumnym gmachem dworca, przypominającego, że podróżować można nie tylko samochodem ;)
_________________

Moja strona phototrans.pl - Zapraszam :)
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
RSS
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 11