Forum Opolskiej Komunikacji Strona Główna Forum Opolskiej Komunikacji
oraz Towarzystwa Przyjaciół Komunikacji Miejskiej

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Maciek
Czw 14 Lut, 2013 13:38
Dworzec Główny i plac dworcowy
Autor Wiadomość
Maciek 
Członek TPKM Opole



Wiek: 29
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 3060
Skąd: Opole/Warszawa
Wysłany: Pon 16 Maj, 2011 16:20   Dworzec Główny i plac dworcowy

I skończy się to tak, że nie będzie żadnego kłopotu, bo podczas Euro remont nie będzie jeszcze nawet rozpoczęty :wink:
 
 
     
es.em 
Członek TPKM Opole



Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 3171
Skąd: Półwieś
Wysłany: Pon 16 Maj, 2011 20:46   

No tak, ale mi nie mamy wpływu jak będzie wyglądał plac, spieprzą pewnie, w ogóle co za debil wymyśœlił, żeby w czasie Euro...
 
     
Maciek 
Członek TPKM Opole



Wiek: 29
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 3060
Skąd: Opole/Warszawa
Wysłany: Pon 16 Maj, 2011 20:55   

Wizje centrum przesiadkowego i pętli dla autobusów włożyłbym więc niestety między bajki :wink: Choć może nie osądzajmy zbyt wcześœnie. Boję się, że nic się nie zmieni, ew. nawierzchnia, chodniki - równa kostka, itp. I dalej będzie postój taksówek, parking, buda parkingowych, stanowisko autobusowe i piękna mapa turystyczna Opola.
 
 
     
HaCe 
Członek TPKM Opole



Dołączył: 16 Kwi 2010
Posty: 1574
Skąd: ZWM
Wysłany: Pon 16 Maj, 2011 22:49   

Ja też się nie łudzę na jakiekolwiek zmiany w infrastrukturze, chociaż to jest chore żeby nie było bezpośœredniego chodnika pomiędzy dworcem a centrum, tylko jakieśœ slalomy. Mam tylko nadzieję, że przestanie tak straszyć wygląd tego całego placu.
 
     
Opolanin(#451) 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 1142
Skąd: Opole
Wysłany: Wto 17 Maj, 2011 00:58   

Hej, Panowie, nie ma się co ekscytować, to jest dopiero "faza wstępnej koncepcji", czyli "A może byśœmy tak sobie wyremontowali dworzec? ". Teraz przez pół roku będą przepychanki, że "ci za", a "tamci przeciw", potem otworzą procedurę przetargową (nie zakończy się pewnie za pierwszym podejśœciem, bo zwykle się ktośœ odwołuje...), potem będą plany rysować, może jeszcze konsultacje społeczne w międzyczasie...także jak wbiją tam pierwszą łopatę (jeśœli w ogóle) to ja będę miał pewnie cośœ pomiędzy 35-40 lat (jakby ktośœ nie wiedział: obecnie mam 22 :wink: ).
 
 
     
HaCe 
Członek TPKM Opole



Dołączył: 16 Kwi 2010
Posty: 1574
Skąd: ZWM
Wysłany: Pią 20 Maj, 2011 18:41   Projekt przebudowy Dworca Głównego oraz Placu Dworcowego

Pozwoliłem sobie stworzyć nowy temat, bo wszystko wskazuje na to, że wreszcie cośœ ruszyło. Skoro prace mają ruszyć jeszcze w tym roku, to niewątpliwie będą one przez nas na bieżąco monitorowane i omawiane, więc chyba nie ma sensu robić bałaganu w temacie o infrastrukturze.
http://www.24opole.pl/653...,wiadomosc.html


http://www.nto.pl/apps/pb...IAT01/884574059

Budżet wydaje się całkiem spory, jak na taki placyk. Koncepcja przedłużonego przejśœcia dla pieszych też wydaje mi się interesująca.

P.S. Niech mnie ktośœ uszczypnie zielony
 
     
Maciek 
Członek TPKM Opole



Wiek: 29
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 3060
Skąd: Opole/Warszawa
Wysłany: Pią 20 Maj, 2011 20:53   

<szczyp>
 
 
     
miet 
Członek TPKM Opole


Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 3153
Skąd: Opole
Wysłany: Nie 22 Maj, 2011 17:10   

Na mnie koncepcja nie robi wrażenia żadnego. Zakończenie w 2014 roku? Paranoja.
 
 
     
DAN 

Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 697
Skąd: Opole
Wysłany: Wto 24 Maj, 2011 16:43   

Z jednej strony chcą wydać 20 mln, więc sporo kasy, a z drugiej praktycznie żadnego efektu, a po stronie miasta nawet pogorszenie.

Kolej:
Na peronach informacja pasażerska jest? TAK, wymiana czegośœ co już jest, czyli STRATA KASY
Toalety na dworcu ? TAK, wymiana czegośœ co już jest, czyli STRATA KASY
Wprowadzenie dodatkowych usług dla podróżnych? NIE, bo galeria nie jest potrzebna dla podróżnych, czyli BRAK POPRAWY
Zadbanie o czystośœć i rozwiązanie problemu bezdomnych na dworcu? NIE, czyli BRAK POPRAWY
Dostosowanie dla niepełnosprawnych? TAK, czyli POPRAWA

Miasto:
Czytelne ciągi piesze przed dworcem? NIE, propozycja zesłania ludzi pod ziemię, czyli POGORSZENIE
Zamiana parkingu na węzeł przesiadkowy? NIE, propozycja nowych miejsc parkingowych, czyli POGORSZENIE
Ucywilizowanie pasażu na wprost Kołłątaja? NIE, czyli BRAK POPRAWY
 
     
HaCe 
Członek TPKM Opole



Dołączył: 16 Kwi 2010
Posty: 1574
Skąd: ZWM
Wysłany: Śro 25 Maj, 2011 01:08   

Cytat:
Toalety na dworcu są? TAK, wymiana czegośœ co już jest, czyli STRATA KASY

W Opolu wprawdzie nigdy nie byłem w toalecie na dworcu, ale znając kolejowe realia, szczerzę wątpię aby ubikacja była czysta i pachnąca, więc wątpię, że to taka strata kasy.

Cytat:
Wprowadzenie dodatkowych usług dla podróżnych? NIE, bo galeria nie jest potrzebna dla podróżnych, czyli BRAK POPRAWY

Może nie jest niezbędna, ale na pewno nie zaszkodzi. Zwłaszcza w obliczu częstych opóźnień, taka galeria moim zdaniem to jest jakaśœ poprawa i daje alternatywę w stosunku do przesiadywania z menelami na dworcu w oczekiwaniu na opóźniony pociąg.

Cytat:
Zadbanie o czystośœć i rozwiązanie problemu bezdomnych na dworcu? NIE, czyli BRAK POPRAWY

Mam złudną nadzieję, ze jak wyremontują, to o nowe będą lepiej dbali, no ale zobaczymy za 3 lata :lol:


Cytat:
Czytelne ciągi piesze przed dworcem? NIE, propozycja zesłania ludzi pod ziemię, czyli POGORSZENIE

Tutaj się całkowicie nie zgodzę. Co nieczytelnego jest w tunelu, w którym podążać można tylko w jednym kierunku. Z resztą wszystko jest bardziej czytelne od przeciskania się po przydworcowym parkingu. Co do zesłania ludzi pod ziemię - jak najbardziej ok. Tak czy siak muszą zejśœć pod ziemię wychodząc z dworca, a tutaj umożliwiamy im dojśœcie na przystanek i w stronę centrum bez względu na warunki atmosferyczne.

Cytat:
Zamiana parkingu na węzeł przesiadkowy? NIE, propozycja nowych miejsc parkingowych, czyli POGORSZENIE

IMHO przydałby się tam strzeżony parking dla klientów Eurocity itp. Czy potrzebne jest wydzielanie tam kolejnych miejsc to już jest inna kwestia, niemniej sam parking przy dworcu dla mnie jest czymśœ oczywistym.

Cytat:
Ucywilizowanie pasażu na wprost Kołłątaja? NIE, czyli BRAK POPRAWY

O ile dobrze kojarzę, to mówiłeśœ, że tam ma być droga, która połączy Kołłątaja z wiaduktem na Struga.
 
     
xyz
Gość
Wysłany: Pon 06 Cze, 2011 23:16   

Toalety aktualnie znajdują się w rozpadającym się, plastikowym baraku między peronem 1 a peronem 3 (są to jedyne toalety dla podróżnych na dworcu).
 
     
miet 
Członek TPKM Opole


Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 3153
Skąd: Opole
Wysłany: Wto 07 Cze, 2011 05:41   

@xyz : nie ma tam żadnego baraku, a toalety są wyremontowane.
 
 
     
Maciek 
Członek TPKM Opole



Wiek: 29
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 3060
Skąd: Opole/Warszawa
Wysłany: Śro 14 Wrz, 2011 10:00   

http://www.mmopole.pl/art...olu-420828.html

MM Opole napisał/a:
Kiedy ruszy remont dworca kolejowego w Opolu?

Kolej wciąż nie ma projektu remontu dworca głównego. Jest on niezbędny do rozpoczęcia tej inwestycji.

- Prace nad projektem wciąż trwają, bo oprócz spraw budowlanych wybrana w przetargu pracownia przygotowuje również koncepcję zagospodarowania powierzchni dworca i jego otoczenia - wyjaśœnia Bartłomiej Sarna, rzecznik prasowy PKP SA we Wrocławiu.

Nie zmienia to jednak faktu, że projektu nie ma i szanse na rozpoczęcie modernizacji dworca w tym roku są coraz mniejsze. Rzecznik przekonuje jednak, że to nadal możliwe.

- Projekt powinniśœmy otrzymać w IV kwartale, wtedy też ogłosimy przetarg na wykonawcę remontu - zapowiada Bartłomiej Sarna, który nie deklaruje jednak konkretnego terminu rozpoczęcia inwestycji. - Wiele zależy od procedury przetargowej i dziśœ trudno nam cośœ przewidywać.

Przypomnijmy.

Na unowocześœnienie dworca od wielu lat czekają Opolanie, w tym szczególnie niepełnosprawni, gdyż nie jest on dostosowany do ich potrzeb.

Kolej deklaruje, że na remont ma 10 milionó złotych, ale prace najwcześœniej zakończą się w IV kwartale 2012 roku.

To oznacza, że podczas mistrzostw Europy w piłce nożnej nasz dworzec będzie w przebudowie.


Czyli standard. Ja to bym tak chciał przewinąć trochę czas... :P
 
 
     
Opolanin(#451) 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 1142
Skąd: Opole
Wysłany: Śro 14 Wrz, 2011 22:06   

@Maciek No, mówiłem przecież....to jest Polska :P
 
 
     
mack 

Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 388
Skąd: Opole
Wysłany: Czw 22 Gru, 2011 21:19   

Cytat:
Węzeł gordyjski

Szukając najtrudniejszego tematu dla projektanta w Opolu, znajdziemy miejsce z całą pewnośœcią ekstremalne pod tym względem. To miejsce, a właśœciwie ten obszar, mieśœci się między ul. 1 Maja a budynkami poczty głównej i dworca kolejowego.

Kończy się właśœciwie na ulicach Reymonta i Armii Krajowej.
Marzy się nam zintegrowanie w tym rejonie sieci przystanków komunikacji miejskiej i międzymiastowej. Ale czy to jest możliwe ?

Łącznie powinno być miejsce do jednoczesnego zatrzymania się co najmniej 20 autobusów. Urbaniśœci pragną otworzyć przestrzeń w osi wyjśœcia z dworca kolejowego aż do ul. 1 Maja. Podjazd pod dworzec kolejowy może być od ulicy Armii Krajowej, ale to i tak nie rozwiązuje problemu szczupłośœci tego obszaru przy tak wielu funkcjach. Od dawna inżynierowie od spraw organizacji ruchu wskazują na koniecznośœć przedłużenia ulicy Kołłątaja aż do ul Armii Krajowej.
Wskazuje się również na zasadnośœć zlikwidowania połączenia ul. Arii Krajowej z ul. 1 Maja. Nowy właśœciciel dworca autobusowego PKS sygnalizuje większe zainteresowanie innymi pomysłami na biznes, niż usługi komunikacyjne dla zatrzymujących się w tym rejonie autobusów. Czy bez tego terenu przy projektowaniu nowego układu przystanków komunikacji miejskiej i międzymiastowej można się obyć ?

Jeśœli uznacie Państwo za stosowne, to w chwilach relaksu spróbujcie sobie rozrysować plan zagospodarowania tego arcytrudnego miejsca. Może zrodzą się ciekawe pomysły. My przygotowujemy konkurs na koncepcję zagospodarowania tego obszaru.
 
 
     
DAN 

Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 697
Skąd: Opole
Wysłany: Pią 23 Gru, 2011 16:20   

Kiedyśœ rozrysowałem tam takie fajne rondo z centrum przesiadkowym na śœrodku ronda objeżdżanego przez autobusy w kierunku przeciwnym do standardowego, ale do tego Opole jeszcze nie dorosło. Z najprostszych rozwiązań to dozwolenie autobusom na lewoskręt z prawego pasa Kołłątaja wprost do wydłużonej na zachód zatoczki przystanku koło PKS-u.
 
     
Maciek 
Członek TPKM Opole



Wiek: 29
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 3060
Skąd: Opole/Warszawa
Wysłany: Śro 28 Gru, 2011 10:17   

@DAN: Podtrzymuję moją opinię, że jest to wizja o tyle genialna, o ile hiperfuturystyczna dla Opola :wink:

Cytat:
Opole: przebudują dworzec kolejowy i plac przed nim

Modernizacja opolskiego dworca kolejowego rozpocznie się w pierwszym kwartale przyszłego roku. Przebudowany zostanie też plac przed budynkami.


Bartłomiej Sarna, rzecznik prasowy PKP we Wrocławiu, zaznacza, że kończą się prace nad projektem modernizacji: - Oznacza to, że pod koniec stycznia będzie można ogłosić przetarg na wykonawcę inwestycji. Prace planujemy rozpocząć w pierwszym kwartale 2012 roku - wyjaśœnia. Rewitalizacja dworca i terenów do niego przylegających ma kosztować ok. 10 mln zł. Pieniądze na ten cel będą pochodzić z budżetu państwa i śœrodków własnych PKP. Ma być odnowiona nie tylko elewacja dworca, lecz także jego wnętrza, oczywiśœcie w porozumieniu z konserwatorem zabytków, bo obiekt pochodzi z 1899 roku.

Podziemny tunel, którym do holu przechodzą pasażerowie, także zostanie wyremontowany i przystosowany dla osób niepełnosprawnych. Do tej pory schody były dla nich barierą nie do przebycia. Co prawda tunel należy do Polskich Linii Kolejowych, ale obie spółki w sprawie jego przebudowy się porozumiały.

Zmieni się też plac przed dworcem. - Będą tam ciągi piesze i minirondo, a parking zostanie przeniesiony na prawo od wejśœcia, patrząc w kierunku ulicy. Pasażerowie nie będą więc wychodzili z dworca prosto na samochody, zrobi się więcej przestrzeni, komunikacja ma być sprawniejsza - opowiada rzecznik Sarna.

Tak duża inwestycja na pewno da się we znaki pasażerom. Być może dworzec na czas modernizacji trzeba będzie zamknąć. Projekt przewiduje powstanie dworca tymczasowego, w kontenerze. - Ale jak będzie ostatecznie, zadecydujemy po wyborze wykonawcy. To kwestia organizacji placu budowy, czy będzie trzeba zamknąć budynek, czy nie - mówi Sarna. - Proszę się jednak nie martwić, dojśœcie na perony, do kas, do miasta, będzie oznakowane. Mamy już w tym dośœwiadczenie, bo przecież modernizujemy bardzo dużo dworców w Polsce. W tym obiekty o bardzo dużym natężeniu ruchu, takie jak Wrocław Główny czy Warszawa Centralna - zaznacza. Modernizacja dworca nie wpłynie na ruch pociągów. Inwestycja ma się zakończyć w 2013 roku. Wcześœniej, bo w ubiegłym roku, wyremontowana została już poczekalnia na dworcu, w której odnowiono m.in. boazerię, malowidła śœcienne i eleganckie żyrandole oraz kinkiety.

Jakośœ mnie ta samowolka martwi! Przecież cały plac, skrzyżowanie i otoczenie Dworca Głównego miały być kompleksowo przebudowywane przez miasto! Think
 
 
     
HaCe 
Członek TPKM Opole



Dołączył: 16 Kwi 2010
Posty: 1574
Skąd: ZWM
Wysłany: Śro 28 Gru, 2011 13:23   

Coraz mniej mnie się to wszystko podoba... Miał być tunel wydłużony aż do ul. Krakowskiej, a o tym cisza, więc nie mamy co liczyć najwyraźniej :? To samo z obiektami handlowymi.

Cytat:
Będą tam ciągi piesze

Hurra! No niebywałe, zrobią ciągi piesze koło dworca, istna promocja :twisted:

Cytat:
Proszę się jednak nie martwić (...) Mamy już w tym dośœwiadczenie, bo przecież modernizujemy (...) Wrocław Główny

No to teraz to ja się zacząłem na prawdę martwić, bo jak ma być taka żenada jak we Wrocławiu to ja dziękuję. A pewnie będzie jeszcze większa, bo mniejsze miasto to można jeszcze więcej rzeczy olać :x
 
     
es.em 
Członek TPKM Opole



Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 3171
Skąd: Półwieś
Wysłany: Śro 28 Gru, 2011 17:38   

No to mają w końcu ten projekt, czy społeczeństwo dalej ma wymyśœlać? Znowu jakięs przekręty
 
     
Szwed 

Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 1405
Skąd: Opole
Wysłany: Śro 28 Gru, 2011 23:55   

Przebudowa miała być wspólna, miasta i PKP (każdy swój teren, uzgodnione razem).
Nie wiem w końcu czy miasto będzie robić plac?

I jeszcze jedno: Żadnych tuneli! Miejscem pieszych w centrum miasta jest powierzchnia ziemi. Takie są śœwiatowe tendencje w zagospodarowaniu przestrzeni publicznej już od lat (niestety tylko na zachodzie a nie u nas).
U nas się buduje koszmarki typu pl. Grunwaldzki we Wrocławiu lub R.Mogilskie w Krakowie gdzie najwygodniej mają samochodziki. Nie róbmy tego w Opolu. Już i tak bardzo utrudniono życie pieszym idącym na dworzec.
 
 
     
HaCe 
Członek TPKM Opole



Dołączył: 16 Kwi 2010
Posty: 1574
Skąd: ZWM
Wysłany: Czw 29 Gru, 2011 00:49   

Ja nie mówię o budowie nowego tunelu, tylko o wydłużeniu istniejącego który już jest i nie ma możliwośœci żeby zniknął. O ile dobrze zrozumiałem artykuł w nto, to właśœnie to było w planach. Nie mam absolutnie nic przeciwko alternatywnemu dojśœciu do Krakowskiej w postaci tunelu. Prawdę mówiąc nie trafiają do mnie argumenty w stylu "bo takie są tendencje gdzieśœ tam, to my też tak musimy mieć". Choćby dlatego, że u nas realia są nieco inne i znając życie przy okazji tego całego remontu na przejśœciu dla pieszych na Korfantego pojawi się równie idiotyczna co choćby na pl. Kazimierza wzbudzana sygnalizacja śœwietlna. Jak już się tak trzymamy tych europejskich tendencji, to również tendencja jest taka, żeby wyznaczać jasne i możliwe proste ciągi piesze. W moim odczuciu taki mógłby być właśœnie tunel do Krakowskiej, na zejśœcie do którego i wyjśœcie i tak wszyscy są już dziśœ skazani. Lokalizacja dworca jest jaka jest i nawet po uporządkowaniu terenu wokół dworca nie liczyłbym na to, że dojśœcie do centrum nagle stanie się łatwe i klarowne, biorąc pod uwagę co mamy dziśœ.
Plac Grunwaldzki jest koszmarkiem, zgadzam się, ale łatwiej mi znaleźć dziśœ analogię do naszego dworca, kiedy najpierw trzeba zasuwać po schodach w górę i w dół, żeby potem i tak nic z tego nie mieć i trafić na przejśœcie dla pieszych z sygnalizacją i długimi cyklami. Co do Krakowa to nie widziałem nigdy i śœrednio wiem jak to jest zbudowane, ale myśœlałem że tam jest dośœć komfortowa sytuacja skoro można bezpośœrednio z pociągu "suchą stopą" przesiąśœć się na KM. Jeśœli jestem w błędzie to będę rad jeśœli mnie z niego wyprowadzisz, bo nie miałem okazji dośœwiadczyć na własnej skórze :wink:
 
     
miet 
Członek TPKM Opole


Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 3153
Skąd: Opole
Wysłany: Czw 29 Gru, 2011 07:00   

Ja też jestem przeciwny budowie tunelu gdyż jak znam realia to zbierali by się tam menele i różnego rodzaju osobnicy chcący ''pożyczyć'' 2 zł. Nie dasz to w łeb.
 
 
     
DAN 

Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 697
Skąd: Opole
Wysłany: Czw 29 Gru, 2011 18:33   

Szwed napisał/a:
Miejscem pieszych w centrum miasta jest powierzchnia ziemi. Takie są śœwiatowe tendencje w zagospodarowaniu przestrzeni publicznej już od lat (niestety tylko na zachodzie a nie u nas).
U nas się buduje koszmarki typu pl. Grunwaldzki we Wrocławiu lub R.Mogilskie w Krakowie gdzie najwygodniej mają samochodziki. Nie róbmy tego w Opolu. Już i tak bardzo utrudniono życie pieszym idącym na dworzec.
Pogrubienie moje, zgadzam się w całej rozciągłośœci! Wesoly Pochwaliłem Twój post. http://www.phototrans.eu/..._6_DD_2510.html, ale przyglądając się chwilę ze zdziwieniem stwierdziłem, że jest pozbawione wszystkich mankamentów wrocławskiej inwestycji, http://www.phototrans.eu/...105Na_2282.html.

@miet: Bardzo trafna ocena, również Twój post pochwaliłem. W przejśœciach podziemnych przechodnie odczuwają dyskomfort związany z obawą o swoje bezpieczeństwo. Im dłuższy tunel tym większa uczucie zagrożenia. Jest to związane z brakiem możliwośœci wybrania alternatywnej drogi w celu ominięcia podejrzanego towarzystwa.

@HC: Przedłużenie tunelu do Krakowskiej na północną stronę 1 Maja wymagałoby pięciokrotnego wydłużenia drogi w tunelu z około 30 metrów do około 150 metrów. W tym przejśœcia pod jednym z zabytkowych budynków dworca, co zapewne byłoby bardzo kosztowne. I nie jest również prawdą, że obecnie każdy "jest skazany" na to przejśœcie. Osoby udające się z Krakowskiej na pocztę, postój taxi, do kwiaciarni, pubu, biura Riwiery, a nawet przystanku Farta mogą to zrobić w poziomie terenu.

HaCe napisał/a:
Prawdę mówiąc nie trafiają do mnie argumenty w stylu "bo takie są tendencje gdzieśœ tam, to my też tak musimy mieć".
Zgadzam się, że rozwiązań innych nie można bezkrytycznie małpować. Trzeba natomiast wyciągać z nich wnioski. Większośœć Europy od lat pięćdziesiątych do osiemdziesiątych skupiała się tak jak opolska Komisja (nie)Bezpieczeństwa na spychaniu wszystkich i wszystkiego z drogi samochodom. Ten kierunek jednak się nie sprawdził, teraz tak jak Szwed pisze Miasto jest dla ludzi. Polska też ten kierunek wybrała zapisując w konstytucji zasadę zrównoważonego rozwoju. Skoro jest taki cel strategiczny to operacyjne muszą być z nim zgodne. Dlatego warto uczyć się na błędach innych obserwując co teraz robią, ale nie małpować tego samego, a jedynie wyciągać pewne rozwiązania, które trzeba adaptować do naszych warunków.

Adoptuje się dzieci, a adaptuje rzeczy :wink: /es.em

@es.em: Dzięki za uważne przeczytanie całośœci :wink: P.S. Podlinkowałem 2 zdjęcia z phototrans.
 
     
Szwed 

Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 1405
Skąd: Opole
Wysłany: Czw 29 Gru, 2011 20:46   

Daniel już odpowiedział za mnie n/t tunelu.
Natomiast co do Krakowa to miałem na myśœli R.Mogilskie a nie dworzec. Dworzec jest obecnie tragiczny, ale to z powodu przebudowy. Jak będzie zobaczymy.
A co do ronda:
-autka zyskały rondo nawet z 5 pasami dookoła na poziomie 0,
-pasażerowie muszą schodzić pod rondo (-1) żeby się dostać na tramwaje lub na drugą stronę ronda,
-przystanki autobusowe są na poziomie 0!!! więc szybka przesiadka jest niemożliwa. Co ciekawe nocne autobusy zjeżdżają na dół, więc się da. Ciekawe czemu w dzień się nie da?
-tramwaje straciły możliwośœć łatwego zawrócenia na tym węźle, przydatne w przypadku awarii itd.
-powierzchnia całego węzła jest tak wielka, że przejśœć na drugą stronę to kawał drogi (szczególnie dla mniej sprawnej osoby). Dookoła pustkowie, zmarnowano masę terenu,
-a wystarczyło dać ludzi, autobusy i tramwaje na powierzchni, a auta pod ziemię i było by dobrze,
-jedyny plus przebudowy to dobrze się jeździ samochodem i ładnie wygląda w nocy.
 
 
     
HaCe 
Członek TPKM Opole



Dołączył: 16 Kwi 2010
Posty: 1574
Skąd: ZWM
Wysłany: Pią 30 Gru, 2011 15:22   

@miet: to jest istotny problem, który też zauważyłem, ale czy normalne jest żeby nieudolnośœć policji była podstawą do rezygnacji z inwestycji to już inna kwestia :wink:

@DAN: Chyba czegośœ nie zrozumiałeśœ :wink: Po pierwsze pisałem o pomyśœle tunelu jako alternatywnej drodze dojśœcia do Krakowskiej, więc jeśœli ktośœ ma fobię do tunelów to nikt go do skorzystania z tego przejśœcia by nie zmuszał. Po drugie nie wiem czy mówimy o tej samej trasie przebiegu tunelu, ale ja na trasie dworzec - Krakowska żadnych budynków nie dostrzegam Jezyk Po trzecie jest również prawdą że każdy jest skazany na przejśœcie podziemne pod północnymi torami udając się z hali głównej dworca do centrum i odwrotnie. Wejśœcia w pobliżu wiaduktu na Struga nie uwzględniam, bo nie ma on tutaj żadnego znaczenia. Nie wiem co do tego wszystkiego mają osoby udające się z Krakowskiej na pocztę itp. Jak już pisałem nie chodzi mi o likwidację przejśœcia dla pieszych i zamiany go na tunel tylko o połączenie obecnego tunelu z ulicą Krakowską jako alternatywną drogę dojśœcia do centrum. Nie pisałem ani o rezygnacji z obecnych przejśœć dla pieszych, ani o rezygnacji z pierwotnego wejśœcia do budynku dworca, czyli de facto wejśœcia do tunelu pod północnymi torami.

@Szwed: No to i tak mam wrażenie, że jest lepiej niż we Wrocławiu, bo pasażerowie dzięki zejśœciu pod ziemię zyskują osłonę przed warunkami atmosferycznymi podczas oczekiwania na przystanku, a we Wrocławiu trzeba schodzić/zjeżdżać pod ziemię i nie ma się z tego kompletnie nic :wink:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
RSS
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 12