Forum Opolskiej Komunikacji Strona Główna Forum Opolskiej Komunikacji
oraz Towarzystwa Przyjaciół Komunikacji Miejskiej

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Maciek
Czw 14 Lut, 2013 13:38
Budowa węzła nad Obwodnicą Północną
Autor Wiadomość
es.em 
Członek TPKM Opole



Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 3171
Skąd: Półwieś
Wysłany: Pią 28 Sty, 2011 09:28   Budowa węzła nad Obwodnicą Północną

NTO napisał/a:
Marszałek nie chce pomóc w budowie wielopoziomowego skrzyżowania nad obwodnicą. - Inwestycji nie będzie - ostrzega prezydent Opola.




Link: http://www.nto.pl/apps/pb...IAT01/525900733



Jak ja nie rozumiem tych urzędasów, ta inwestycja jest na prawdę ważna, tak jak "trasa śœrednicowa, czy cośœtam"



Tam jest napisane: "miasto ma w budżecie 27mln, a koszt całośœci to 70mln" No ok, tylko tam maja dostać 54mln€, a to jak nic będzie więcej niż 70mln PLN.



Ale ogłoszono też konkurs na skrzyżowanie Wrocławska x Niemodlińska, ciekawe po co jak tam idealnie pasuje dwupasmowe rondo!



http://www.nto.pl/apps/pb...IAT01/292621303
Ostatnio zmieniony przez Maciek Śro 15 Maj, 2013 19:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
pejterr 

Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 515
Skąd: Krzanowice
Wysłany: Pią 28 Sty, 2011 14:10   

Jak nie będzie przebudowy obwodnicy to te 27mln dobrze by było na ośœwięcimską, a tyle ile zostanie na nowe autobusy, choćby nawet 2-3, liczy się każda ilośœć.

A co do Wrocławskiej z Niemodlińską to wg. mnie jest tam za duży ruch i rondo nie spełniło by zadania (chyba że takie jak to "rondo" z nazwy (pl. konstucji 3. Maja))
ronda są dobre, ale do pewnej ilośœci aut a potem nie nadążają i ratunkiem może być tylko wiadukt)

Ale najlepiej by było zrobić dobrą obwodnicę tak że ludzie by woleli jechać obwodnicą, bo teraz nie zawsze tak jest...
 
 
     
miet 
Członek TPKM Opole


Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 3153
Skąd: Opole
Wysłany: Pią 28 Sty, 2011 17:10   

Ja akurat tutaj rozumiem Marszałka bo praktycznie cała kasa idzie zawsze na drogi, obwodnice itd a ochłapy pozostają na resztę. Za takie 27 mln kupilibyśœmy 30 nowych wozów. Praktycznie cały tabor byłby wymieniony na 1 strzał Wesoly
 
 
     
pejterr 

Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 515
Skąd: Krzanowice
Wysłany: Pią 28 Sty, 2011 17:38   

Taaa ja też bym chciał Wesoly
Ale niestety te 30 wozów to wiesz gdzie można włożyć
Między bajki...
 
 
     
Maciek 
Członek TPKM Opole



Wiek: 29
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 3060
Skąd: Opole/Warszawa
Wysłany: Wto 01 Mar, 2011 10:13   

A jednak cośœ ruszyło - http://opole.gazeta.pl/op..._obwodnicy.html

GW Opole napisał/a:
Zarząd województwa po zmianach w podziale 54 mln euro znalazł 6,5 mln euro na nowy wiadukt w Opolu. Większośœć pieniędzy pochodzi z puli na obwodnicę Prószkowa, która jednak dofinansowania nie otrzyma.

W proponowanym przez zarząd do konsultacji projekcie podziału 54 mln euro z krajowej rezerwy wykonania nie było pieniędzy na wiadukt przy ul. Sobieskiego w Opolu. To bardzo dziwiło wiceprezydenta Opola Arkadiusza Wiśœniewskiego, który na spotkaniu z zarządem województwa podkreśœlał, że wiadukt u zbiegu obwodnicy Północnej i ul. Sobieskiego ma ogromne znaczenie dla miasta Opola, powiatu opolskiego i namysłowskiego, ale także dla Elektrowni Opole, Centrum Turawa Park oraz ponad stu firm działających przy ul. Budowlanych. - Nas, jako miasta, na tę inwestycję nie stać - podsumował Wiśœniewski.

Marszałek obiecywał pieniądze na wiadukt, ale dopiero w latach 2014-2020. Zastrzegł jednak, że sytuacja ulegnie zmianie, jeśœli na tę inwestycję - szacowaną na mniej więcej 70 mln zł - Opole zamiast proponowanych 26 mln zł wyłoży około 46 mln zł. Wtedy mogłoby liczyć na dołożenie reszty ze strony województwa.

- Nasza propozycja została przez miasto uwzględniona, dlatego znaleźliśœmy po przesunięciach 6,5 mln euro na ten wiadukt - tłumaczy zmiany marszałek Józef Sebesta.

Skąd zarząd wziął 6,5 mln euro?

- Milion pochodzi z Regionalnego Programu Operacyjnego, reszta z pieniędzy z krajowej rezerwy wykonania przeznaczonych na drogi wojewódzkie - mówi Karina Bedrunka, dyrektorka departamentu koordynacji programów operacyjnych urzędu marszałkowskiego. Jednak puli pieniędzy na drogi wojewódzkie nie zwiększono, tylko zamiast obwodnicy Prószkowa, która była w projekcie przedstawionym do konsultacji, jest teraz wiadukt przy ul. Sobieskiego w Opolu.

Dyrektor departamentu infrastruktury i gospodarki urzędu marszałkowskiego Grzegorz Szymański tłumaczy, że i obwodnica i wiadukt są równie ważne. Dodaje jednak, że dokumentacja na realizację obwodnicy Prószkowa nie jest jeszcze gotowa, brak jest decyzji śœrodowiskowej. - My potrzebną dokumentację skompletowaną do rozpoczęcia inwestycji mamy - zapewnia rzecznik prezydenta Opola Mirosław Pietrucha.

Są też inne zmiany w podziale KRW. Zarząd województwa w projekcie przedstawionym do konsultacji chciał przeznaczyć 2 mln euro na JuraPark w Krasiejowie, jego rozbudowę wpisano jako kluczowy projekt województwa. Teraz są te pieniądze do wykorzystania, ale w procedurze konkursowej, bez wskazania konkretnie na JuraPark.

Zmniejszono także z 4 do 3,5 mln euro śœrodki przeznaczone na Opolskie Centrum Rehabilitacji w Korfantowie. Z 3 do 2 mln euro zmniejszono pieniądze na wsparcie centrów kształcenia ustawicznego i centrów kształcenia praktycznego.

Kwotę na drogi lokalne zwiększono z 5 do 6 mln euro, ale oprócz gmin mogą się o nie starać także powiaty.

Wiceprezydent Wiśœniewski zapytany, skąd teraz weźmie zwiększoną o blisko 20 mln zł kwotę na wiadukt, wskazuje kilka rozwiązań: - Zwiększymy zadłużenie albo będziemy rozmawiać z Elektrownią Opole na temat partycypowania przez nią w kosztach tej inwestycji.

Teraz do końca roku Komisja Europejska ma czas na zaakceptowanie proponowanego przez województwo podziału nagrody z KRW. Niewykluczone są zmiany. Komisja niechętnie patrzy bowiem na inwestycje w drogi lokalne, zarząd będzie musiał także nagimnastykować się, by obronić inwestycję w Korfantowie.
 
 
     
es.em 
Członek TPKM Opole



Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 3171
Skąd: Półwieś
Wysłany: Śro 06 Kwi, 2011 07:15   

http://www.nto.pl/apps/pb...IAT01/683215800

Tak krakowska firma, która otrzyma kilkadziesiąt tysięcy za analizę... za to można by #710 zrobić! Ale przynajmniej się #632 załapał na zdjęcie Wesoly
 
     
Maciek 
Członek TPKM Opole



Wiek: 29
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 3060
Skąd: Opole/Warszawa
Wysłany: Śro 20 Kwi, 2011 07:46   

http://www.nto.pl/apps/pb...WIAT01/99752392

nto napisał/a:
Nie ma już szans, aby budowa wielopoziomowego skrzyżowania nad obwodnicą ruszyła w tym roku. Z kolei pływalnia na Politechnice Opolskiej zdrożała z 40 do 53 mln zł!
Wielopoziomowe skrzyżowanie nad obwodnicą w rejonie ulicy Sobieskiego było jednym z tegorocznych priorytetów inwestycyjnych miasta. Jego budowę przygotowywano od kilku lat, a ten rok miał być przełomowy.

Nie ma już jednak szans, aby budowa się rozpoczęła. Ratusz wciąż nie ma bowiem potwierdzenia, że otrzyma 25 mln zł unijnego dofinansowania inwestycji, której koszt oszacowano aż na 70 mln zł.

W tym tygodniu radni usłyszeli od urzędników prezydenta, że trzeba wydłużyć czas prowadzenia prac, które na pewno nie skończą się w 2012, ale dopiero w 2013 roku.

- To i tak bardzo optymistyczna data. Jeśœli budowa nie rozpocznie się w tym roku, to trzeba się liczyć z tym, że węzeł będzie skończony w 2014 - słyszymy nieoficjalnie.

Radny PO Adrian Wesołowski, przewodniczący komisji infrastruktury w radzie miasta, uważa, że pośœlizg nie wynika z winy miasta.

- Czekamy na potwierdzenie z urzędu marszałkowskiego, który dzieli unijne fundusze, a bez tego nie możemy rozpoczynać inwestycji - tłumaczy Wesołowski. - Chodzi o tzw. krajową rezerwę wykonania, na której podział musi się zgodzić Bruksela. To trwa i dlatego wątpię, aby w tym roku urząd zdołał ogłosić przetarg i rozpocząć inwestycję. Musimy spokojnie czekać, bo rozpoczynanie budowy tylko z własnymi pieniędzmi i kredytem to zły pomysł.
Tym bardziej że drożeje budowa krytej pływalni na kampusie Politechniki Opolskiej, która też miała rozpocząć się w tym roku.

Wstępnie szacowano, że inwestycja pochłonie około 40 mln zł. Tymczasem radni otrzymali materiały, w których koszt oszacowano na ponad 53 mln zł. Tak drogiego basenu nie budował jeszcze nikt na Opolszczyźnie

- Bo to będzie pływalnia wyjątkowa, nie tylko dla naszego regionu - przekonuje Aleksander Cyganiuk, naczelnik wydziału inwestycji i przetargów w urzędzie miasta. - Planujemy zbudować nie tylko pierwszy w województwie basen 50-metrowy, ale także drugi, o długośœci 25 metrów, i dodatkowo basen solankowy. Taki obiekt musi kosztować. Tym bardziej że chcemy, aby zbudowano go z dobrych materiałów i służył opolanom przez wiele lat.

Cyganiuk przyznaje, że wcześœniejsze koszty były szacunkowe, a dopiero teraz ratusz ma kosztorys inwestycji właśœnie o wartośœci 53 mln zł.

- Uważam, że po przetargu cena znacząco spadnie, ale na razie rzeczywiśœcie musimy zakładać taką kwotę - przyznaje Cyganiuk.

Mimo tych problemów urząd nie zamierza rezygnować z budowy, w której pomóc mają również pieniądze z Ministerstwa Sportu oraz Ministerstwa Edukacji. Przypomnijmy jednak, że pod koniec marca wniosek w sprawie pozyskania pieniędzy nie był jeszcze wysłany.

- Komplet dokumentów już trafił do Warszawy. Teraz pozostaje nam czekać na decyzję - przekonuje Cyganiuk.


Chyba się tego skrzyżowania nigdy nie doczekamy... Do bani...
 
 
     
miet 
Członek TPKM Opole


Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 3153
Skąd: Opole
Wysłany: Śro 20 Kwi, 2011 16:43   

Ja byłem przeciwnikiem tej pływalni bo kosztuje zbyt wiele a zysk z niej będzie marny. Za te pieniądze lepiej było wybudować aquapark,który by był żyłą złota i z całego województwa by ludzie zjeżdżali i w dodatku przez cały rok by działał.
 
 
     
DAN 

Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 697
Skąd: Opole
Wysłany: Śro 20 Kwi, 2011 20:32   

1. Popieram mieta co do pływalni.
2. Trasa śœrednicowa jest bardzo złym pomysłem.
3. Obwodnica to trudny temat, z jednej strony ma odciążyć miasto z drugiej strony zwiększa konkurencyjnośœć poruszania się samochodem.
 
     
HaCe 
Członek TPKM Opole



Dołączył: 16 Kwi 2010
Posty: 1574
Skąd: ZWM
Wysłany: Śro 20 Kwi, 2011 22:06   

A miałem nadzieję, że z tą obwodnicą już przejdzie. W mojej ocenie to bardzo ważna inwestycja, zwłaszcza biorąc pod uwagę rozbudowę elektrowni i płatną autostradę. @DAN: Ad. 3 Tak samo jak i może zwiększać atrakcyjnośœć KM, odciążając centrum. Prawdę mówiąc nie trafia to do mnie. Konkurencyjnośœć MZK i tak jest mizerna, więc jak dla mnie to takie założenie: nie ważne, że dla wszystkich będzie gorzej, ważne że dla samochodów też gorzej. IMHO lepiej podnosić konkurencyjnośœć MZK skupiając się na podnoszeniu jakośœć usług, lepszym układaniu rozkładów itd., niż na myśœleniu jak utrudnić życie temu, który się odważy zrezygnować z naszych usług. Poza tym, inwestorów do miasta "konkurencyjną" komunikacją raczej nie przyciągniemy, tylko dobrą infrastrukturą w pobliżu terenów inwestycyjnych. Wiem, że to forum o KM, ale trudno patrzeć na wszystko tylko z punktu widzenia KM.
 
     
pejterr 

Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 515
Skąd: Krzanowice
Wysłany: Śro 20 Kwi, 2011 22:13   

W 100% popieram HaCe. A ten węzeł nie wpłynie wg. mnie w żadnym stopniu na zysk/ stratę dla MZK, to droga tranzytowa i ma się nijak do transportu autobusami, co innego trasa śœrednicowa, ale też mi się ona nie podoba.
 
 
     
mack 

Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 388
Skąd: Opole
Wysłany: Śro 20 Kwi, 2011 23:13   

Ja myśœlę, że ten węzeł a dokładnie jego brak wpłynie na stratę pasażerów MZK i powtórkę z rozrywki kiedy to przez powódź obwodnica była zamknięta a autobusy tylko stały w korku przez co traciły pasażerów, którzy szybciej zajechali rowerem czy pieszo. Jak wprowadzą opłaty na A4 (od lipca chyba a ma być droga!) to wszystko zacznie jechać zwykłą drogą i obwodnicą Opola a jak tam będą korki to i w mieśœcie będą.
 
 
     
DAN 

Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 697
Skąd: Opole
Wysłany: Śro 20 Kwi, 2011 23:17   

@HC: Dlaczego konkurencyjnośœć samochodów porównujesz tylko do KM czy MZK? Chodzi o konkurencyjnośœć z całym transportem publicznym. Hipotetycznie: Jeżeli przez wybudowanie czegośœ na obwodnicy zmniejszy się czas przejazdu np. Częstochowa - Wrocław to więcej ludzi wybierze samochód kosztem pociągu na tej trasie z wszelkimi tego konsekwencjami (wyższe koszty zewnętrzne, niższa rentownośœć transportu publicznego, itd.). A z uwagi, że najcz궜ciej podróż transportem publicznym jest całym łańcuchem, to oberwie się KM we Wrocławiu i Częstochowie (bo ludzie dojeżdżali z jakiśœ dzielnic do dworca).

Jak widzisz jest to bardziej złożony proces wykraczający skalą poza samo Opole. Jednym słowem efektywniej ekonomicznie i logiczniej jest przeznaczyć pieniądze na remonty torowisk kolejowych i organizację buspasów. Problemem jest tylko, że teraz już mówimy o działaniach w skali kraju, a nie miasta. I stąd powstaje dylemat pojedynczego miasta, które ma znikomy wpływ na zwiększenie udziału kolei w przewozach, a jednocześœnie jest rozjeżdżane przez ciężarówki. Musi cośœ zrobić, żeby nie rozjeżdżały jego mieszkańców, ale z drugiej strony inwestując w obwodnice przyczynia się do pogłębienia problemu w skali całego systemu transportowego kraju. Dlatego napisałem, że to trudny temat.

Zupełnie inna sprawa to trasa śœrednicowa, bo w przeciwieństwie do obwodnicy nie służy głównie transitowi, ale generuje zwiększony ruch samochodowy już w skali miasta. A dodatkowo silnie przeobraża centralną przestrzeń miasta, która staje się nieprzyjazna dla mieszkańców.
 
     
HaCe 
Członek TPKM Opole



Dołączył: 16 Kwi 2010
Posty: 1574
Skąd: ZWM
Wysłany: Czw 21 Kwi, 2011 01:09   

DAN napisał/a:
Hipotetycznie: Jeżeli przez wybudowanie czegośœ na obwodnicy zmniejszy się czas przejazdu np. Częstochowa - Wrocław to więcej ludzi wybierze samochód kosztem pociągu na tej trasie z wszelkimi tego konsekwencjami (wyższe koszty zewnętrzne, niższa rentownośœć transportu publicznego, itd.).


No jak dla mnie zbyt hipotetycznie i zbytnie gdybanie, ale ok :) Niech się ten czas przejazdu skróci o 10-15 min, czyli mniej więcej tyle ile trzeba być przed odjazdem pociągu żeby kupić bilet i dojśœć na peron. Wpływ ma to niewątpliwie marginalny. Fakt, może kilka takich zmian wpłynęło by w jakimśœ większym stopniu na to. Wydaje mi się, że mimo wszystko większy wpływ na to, że pojadę do Częstochowy czy Wrocławia pociągiem będzie miało to, że nie będę musiał na mrozie czy w upalny dzień wyczekiwać na przystanku, czekając na autobus w kierunku dworca i denerwować się, że nie zdążę na pociąg, bo mój autobus utknął gdzieśœ w gąszczu aut i tirów, które mogłyby ominąć Opole jadąc obwodnicą.

Porównuję tylko do komunikacji miejskiej, bo to miejska inwestycja z miejskich pieniędzy. Chyba nie sądzisz, że prezydent wyjdzie i ośœwiadczy: "Nie wybudujemy wam tego wiaduktu o który prosiliśœcie, pomimo, że zmniejszyłby zanieczyszczenie, ruch i hałas w centrum oraz zwiększył atrakcyjnośœć inwestycyjną rejonów wokół, bo stwierdziliśœmy że to mogłoby mieć troszkę zły wpływ na PKP i komunikację miejską we Wrocławiu". Jeśœli na szali są miejskie pieniądze i korzyśœci dla miasta wydają się przeważać, to wg mnie nie ma sensu tego rozpatrywać w skali kraju. Z resztą gdyby każda inwestycja w tym mieśœcie miała być rozpatrywana pod kątem wszystkiego innego to nic by nie wybudowano, bo zawsze można by znaleźć jakieśœ negatywne skutki.

Tak jak napisałeśœ, to trudny temat i myśœlę, że nie ma sensu tutaj głowić się nad tym, który interes jest istotniejszy, zwłaszcza na podforum "wieśœci z miasta". Wesoly
 
     
HaCe 
Członek TPKM Opole



Dołączył: 16 Kwi 2010
Posty: 1574
Skąd: ZWM
Wysłany: Pon 03 Paź, 2011 22:46   

http://www.nto.pl/apps/pb...IAT01/550823371

Na szcz궜cie ta inwestycja nie poszła w zapomnienie i będzie wpisana w przyszłoroczny budżet. Tylko po co tam ta gwiazdka na zdjęciu?
 
     
Maciek 
Członek TPKM Opole



Wiek: 29
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 3060
Skąd: Opole/Warszawa
Wysłany: Śro 05 Paź, 2011 13:21   

Widać dopisano cośœ drobnym drukiem, ale tak drobnym, że jeszcze tego nie dojrzałeśœ... :P
 
 
     
Maciek 
Członek TPKM Opole



Wiek: 29
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 3060
Skąd: Opole/Warszawa
Wysłany: Pon 21 Lis, 2011 16:36   

http://opole.gazeta.pl/op...obwodnica_.html

GW Opole napisał/a:
Wkrótce przetarg na wiadukt nad obwodnicą?

Przetarg na budowę wiaduktu może być ogłoszony jeszcze w listopadzie. Miasto postanowiło bowiem nie czekać na ostateczne decyzje o przyznaniu na niego śœrodków europejskich.

Inwestycja ma pochłonąć 70 milionów złotych. 24 miliony złotych na ten cel mają pochodzić ze śœrodków przyznanych województwu opolskiemu w nagrodę za efektywne wydawanie śœrodków z Regionalnego Programu Operacyjnego. A ponieważ negocjacje z komisją co do tego, jak dokładnie wydać pieniądze z nagrody, jeszcze trwają, ostatecznych decyzji można się spodziewać dopiero na przełomie pierwszego i drugiego kwartału przyszłego roku. Miasto postanowiło tyle nie czekać.

Prezydent Opola Ryszard Zembaczyński kazał sprawdzić, czy nie da się znaleźć wszystkich potrzebnych pieniędzy na budowę wiaduktu w kasie miasta. - Po to, byśœmy mogli przetarg ogłosić szybciej i by mogli się do niego zgłosić pierwszorzędni wykonawcy. W drugiej połowie roku większośœć dużych firm, które podejmują się tego typu zadań, jest już zakontraktowana, więc bylibyśœmy skazani na firmy drugorzędne - mówił Zembaczyński na początku listopada.

Plan był następujący: zawiesić inwestycje zaplanowane na przyszłe lata i przenieśœć te śœrodki na budowę wiaduktu nad obwodnicą. Po przyznaniu pieniędzy przez Komisję Europejską dokonać natomiast takich przetasowań, by ze śœrodków unijnych pokryć wydatki poniesione na wiadukt, a zarezerwowane pieniądze z powrotem przerzucić na zawieszone zadania.

- Po moich rozmowach z panią skarbnik okazało się, że jest to możliwe - mówi Arkadiusz Karbowiak, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg. Ofiarą zawieszenia padła więc realizacja obwodnicy piastowskiej, która ma połączyć obwodnicę północną z ul. Krapkowicką (jej budowa zaplanowana jest na lata 2013-2015).

Dokumentacja przetargowa ma być gotowa na czwartkową sesję rady miasta. Wtedy też radni zdecydują o losach przetargu, akceptując bądź nie korekty budżetowe i zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej.

Istnieje jednak ryzyko, że Komisja Europejska nie zgodzi się na to, aby przypisać wiaduktowi nad obwodnicą śœrodki z krajowej rezerwy wykonania. Co wtedy? Mirosław Pietrucha, wicedyrektor MZD, uspokaja: - Wszystkie dotychczasowe ruchy miasto konsultowało z Unią Europejską, także przetasowania budżetowe umożliwiające wcześœniejsze ogłoszenie przetargu na budowę wiaduktu nad obwodnicą. Nikt też nie wycofał się z deklaracji przyznania nam tych śœrodków - mówi.

Najprawdopodobniej przetarg zostanie więc ogłoszony jeszcze w listopadzie.

Przypomnijmy, że roboty w okolicy skrzyżowania ul. Sobieskiego z obwodnicą północną miały ruszyć jeszcze w tym roku. Miasto zarezerwowało na ten cel w tegorocznym budżecie 20 milionów złotych. Jednak ze względu na przedłużające się negocjacje z Komisją Europejską ratusz uznał, że inwestycję trzeba przełożyć na przyszły rok.



No proszę, kręcą się i kręcą wokół tej przebudowy, a ja się cały czas zastanawiam, jak ona ma się odbyć, skoro tak niesamowicie blisko od tego skrzyżowania do najbliższych zabudowań...? Think
 
 
     
pejterr 

Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 515
Skąd: Krzanowice
Wysłany: Pon 21 Lis, 2011 18:27   

Tam mają być 2 wiadukty i chyba 3 ronda i nowa droga.
Sobieskiego szła by poprostu górą, bez żadnych wjazdów, a wjazd na obwodnicę byłby po nowej drodze między Odrą, a Sobieskiego (i tam 2 wiadukt nad obwodnicą). Ta droga była by też początkiem obwodnicy gminy D. W. (no i Wróblina) Wesoly
 
 
     
es.em 
Członek TPKM Opole



Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 3171
Skąd: Półwieś
Wysłany: Pon 21 Lis, 2011 21:19   

No niech robią, bo dwie, nowe chłodnie kominowe tuż, tuż :wink:
 
     
miet 
Członek TPKM Opole


Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 3153
Skąd: Opole
Wysłany: Pon 21 Lis, 2011 21:36   

Dobrze,że przetarg będzie ogłoszony wcześœniej bo odwołania firm kosztują słono- mam na myśœli czas.
 
 
     
Szwed 

Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 1405
Skąd: Opole
Wysłany: Wto 22 Lis, 2011 20:00   

Kto nie widział polecam obejrzeć projekt tego węzła (np skyscrapercity). Moim zdaniem przekombinowany. No ale trudno, już taki zatwierdzili.
Wesołe jest również to, że to nie obwodnica się korkuje, a skrzyżowanie. A najprostszą metodą zwiększenia przepustowośœci to więcej pasów do jazdy na wprost, które później zanikają. Nie jest to wygodne dla kierowców, wymaga też sporo dyscypliny, żeby się zamkować, a nie przepychać. Ale kosztuje pewnie 100 razy mniej niż ten pokręcony węzeł.
A pieniądze wydałbym na budowę Obwodnicy Południowej.
 
 
     
es.em 
Członek TPKM Opole



Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 3171
Skąd: Półwieś
Wysłany: Wto 22 Lis, 2011 20:59   

Jak wspominasz o czymśœ, to podlinkuj, bo skyscrapercity jest dużym forum i trudno takie rzeczy znaleźć :wink:
 
     
Szwed 

Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 1405
Skąd: Opole
Wysłany: Śro 23 Lis, 2011 22:55   

Właśœnie dlatego nie podlinkowuję, bo po pierwsze nie chce mi się szukać za kogośœ Jezyk a po drugie jak można nie czytać tak ciekawego forum Jezyk

No ale dobra:
http://www.skyscrapercity...page=4&langid=5
http://www.skyscrapercity...t=273591&page=5
Gdzieśœ były prawdziwe mapy projektowe a nie takie nędzne grafiki z gazetki, ale nie pamiętam gdzie.
Na nich węzeł wyglądał jeszcze mniej sensownie.
 
 
     
Maciek 
Członek TPKM Opole



Wiek: 29
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 3060
Skąd: Opole/Warszawa
Wysłany: Śro 23 Lis, 2011 23:08   

@Szwed: Uwierz mi, że Twoje słowa to kolejna, tym razem już chyba ostatecznie skuteczna zachęta by na to forum zaglądać regularnie :P Tylko już czasami czasu brak! Dzięki za linki :wink:
 
 
     
es.em 
Członek TPKM Opole



Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 3171
Skąd: Półwieś
Wysłany: Śro 23 Lis, 2011 23:11   

Dziękuję bardzo :wink:

Ciekawie to wygląda, ale zobaczymy jak to w praniu wyjdzie.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
RSS
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 12