Forum Opolskiej Komunikacji Strona Główna Forum Opolskiej Komunikacji
oraz Towarzystwa Przyjaciół Komunikacji Miejskiej

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Infrastruktura w mieście (i nie tylko)
Autor Wiadomość
Szwed 

Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 1405
Skąd: Opole
Wysłany: Pią 10 Kwi, 2015 07:05   

Dokładnie o tym mówię :)
_________________
"Im gorzej, tym lepiej" -sprawdzone wielokrotnie.
 
 
     
patryq21 


Dołączył: 03 Lut 2013
Posty: 106
Skąd: Domecko
Wysłany: Pią 10 Kwi, 2015 13:13   

www.24opole.pl/Nowy_parki...zcze_w_tym_roku

A może by tak od razu pomyśleć o P+R w tym miejscu? :-k
 
     
HaCe 
Członek TPKM Opole



Dołączył: 16 Kwi 2010
Posty: 1574
Skąd: ZWM
Wysłany: Pią 10 Kwi, 2015 13:49   

A to "ride" to za pomocą czego by się odbywać miało?
_________________
 
     
patryq21 


Dołączył: 03 Lut 2013
Posty: 106
Skąd: Domecko
Wysłany: Pią 10 Kwi, 2015 19:22   

15 kończy niedaleko, a i 7 można by podciągnąć + rowery oczywiście.
 
     
Taras 

Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 125
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 10 Kwi, 2015 20:23   

Potrzeba niebywałej ekstrawagancji, by zamiast przejechać ostatnich kilka kilometrów do centrum samochodem, przesiadać się na kursujący co pół godziny autobus, i zamiast przeznaczyć na ten odcinek podróży np. 20 minut, kisić się godzinę. Nikt by z tego nie korzystał. Idea P&R zakłada, że dzięki pozostawieniu samochodu poza centrum człowiek odnotowuje korzyść albo minimalną stratę czasową, względnie zwalnia się z wysokich opłat za parkowanie czy sam wjazd do centrum. Jak to ma się do Opola, gdzie autobusy jeżdżą rzadko, stoją w jednym korku z puszkami, a parkowanie jest śmieszne tanie w porównaniu do cen biletów?

Nie róbmy z P&R jakiegoś remedium. W Opolu, bez drastycznej poprawy oferty transportu publicznego, w niewielu miejscach P&R ma rację bytu. Gadka o P&R to jakiś kult cargo władz samorządowych w Polsce, którym Unia każe stawiać na transport zbiorowy. Tu w planach wielkie inwestycje drogowe, bezkolizyjne węzły, tunele, przejścia podziemne, a eurokołchoz karze pozorować zwrot w myśleniu. Zatem buduje się linie tramwajowe, gdzie tory są dodatkiem do miejskiej autostrady, tworzy centra przesiadkowe, na których pasażer tylko traci, a przepustowość zyskują samochody itd.

Pomysł park&ride przy stacji Opole Wschodnie to wybitna egzemplifikacja takiej bezczelności.
 
     
Szwed 

Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 1405
Skąd: Opole
Wysłany: Pią 10 Kwi, 2015 20:30   

Coś ostatnio nasiliła się presja na rozwiązywanie problemów parkingowych. Źle to wróży.
Taras napisał/a:
a eurokołchoz karze pozorować zwrot w myśleniu

Twoja wypowiedź zabrzmiała, jakby to wszystko była wina "eurokołchozu". Tymczasem to wina tylko i wyłącznie nas-Polaków.
_________________
"Im gorzej, tym lepiej" -sprawdzone wielokrotnie.
 
 
     
HaCe 
Członek TPKM Opole



Dołączył: 16 Kwi 2010
Posty: 1574
Skąd: ZWM
Wysłany: Pią 10 Kwi, 2015 22:16   

Szwed napisał/a:
Twoja wypowiedź zabrzmiała, jakby to wszystko była wina "eurokołchozu". Tymczasem to wina tylko i wyłącznie nas-Polaków.


Eurokołchoz stworzył system, który to wszystko umożliwia, a wręcz premiuje. Władzy lokalnej dużo łatwiej jest zabetonować miasta, zrealizować bezładne inwestycje w zbiorkom i chwalić się absorpcją środków niż zrobić coś z sensem. Ryba psuje się od głowy. Dotacje mydlą oczy, podobnie jak farmazony o 300 miliardach.
_________________
 
     
Taras 

Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 125
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 10 Kwi, 2015 23:11   

O eurokołchozie pisałem ironicznie, jedyny zarzut, jaki mam do Unii, jest taki, że nie pilnuje dostatecznie wydawania swoich środków.

HaCe napisał/a:
Eurokołchoz stworzył system, który to wszystko umożliwia, a wręcz premiuje. Władzy lokalnej dużo łatwiej jest zabetonować miasta, zrealizować bezładne inwestycje w zbiorkom i chwalić się absorpcją środków niż zrobić coś z sensem. Ryba psuje się od głowy. Dotacje mydlą oczy, podobnie jak farmazony o 300 miliardach.

Dopiero straszak UE i miliardy do przerobienia (które trzeba mieć gdzie przerobić) zatrzymały albo chociaż spowolniły degradację transportu publicznego w Polsce. Wyobraźmy sobie utrzymanie tempa lat 90. w kasowaniu połączeń, zamykaniu linii itd. Do dzisiaj nie ostałby się kamień na kamieniu.
 
     
Szwed 

Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 1405
Skąd: Opole
Wysłany: Sob 11 Kwi, 2015 10:42   

Taras napisał/a:
Dopiero straszak UE i miliardy do przerobienia (które trzeba mieć gdzie przerobić) zatrzymały albo chociaż spowolniły degradację transportu publicznego w Polsce. Wyobraźmy sobie utrzymanie tempa lat 90. w kasowaniu połączeń, zamykaniu linii itd. Do dzisiaj nie ostałby się kamień na kamieniu.

Oczywiście że tak. Zanim nie nastąpiło dotowanie odbudowy linii kolejowych z UE po prostu tego nie robiono. Całe pieniądze budżetowe szły na "ważniejsze rzeczy" czyli drogi. Na szczęście chociaż część pieniędzy z UE jest "znaczona" i nie da się tego w prosty sposób przenieść. Ale HaCe ma częściowo rację, że UE mogła by jeszcze wnikliwiej oceniać ich wydatkowanie. Wtedy Kraków na pewno nie dostałby dotacji na taką trasę tramwajową na Ruczaj, która jest całkowitym bezsensem.
_________________
"Im gorzej, tym lepiej" -sprawdzone wielokrotnie.
 
 
     
es.em 
Członek TPKM Opole



Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 3170
Skąd: Półwieś
Wysłany: Pon 19 Wrz, 2016 08:29   

Jest projekt poszerzenia Niemodlińskiej:

Cz. 1
Cz. 2

Cieszą mnie ciągi rowerowe, z Dambonia można będzie dojechać do Spychalskiego. Są projektowane tak, żeby w przyszłości była ciągłość też na innych ulicach. Martwi mnie to, że tyle drzew wytną.

Wybudowana będzie śluza w Spychalskiego, ale nikt o nas nie wspomni. Jest jeszcze jedna rzecz, przystanek Niemodlińska - Szkoła k. Dambonia zostanie przesunięty w stronę Koszyka. Co o tym myślicie?
_________________
I understand. I just don't care!
 
     
Taras 

Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 125
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 19 Wrz, 2016 16:08   

Tutaj cała dokumentacja techniczna: http://pliki.um.opole.pl/...a%20techniczna/

Jako laikowi nie jest mi dane się w tym rozczytać; dobrze widzę, że tzw. ścieżka rowerowa nie ma zachowanej niwelety i nawierzchni przy zjazdach do posesji? Nawet w ogólnopolskich zaleceniach autorstwa GDDKiA (link niżej) zwraca się na to uwagę. Matko, jak to mnie wkurza. Setki osób dziennie poruszających się tym ciągiem będzie musiało podskakiwać na siodełku, byle tylko przejeżdżający najczęściej dwa razy dziennie w poprzek samochód miał nieco wygodniej. To woła o pomstę do nieba. Dodając do tego krótsze zielone światło (bo razem z pieszymi), dla człowieka chcącego przetransportować się na rowerze z punktu A do B po prostu szybko, niebojącego się poruszania po jezdni, względem obecnej sytuacji nastąpi regres – będzie i dłużej, i mniej wygodnie. Oczywiście, jeśli zechce przestrzegać PoRD.

Szlag.

https://www.gddkia.gov.pl...y%20a%20DDR.pdf

es.em napisał/a:
Jest jeszcze jedna rzecz, przystanek Niemodlińska - Szkoła k. Dambonia zostanie przesunięty w stronę Koszyka. Co o tym myślicie?

Odległość do (od) przystanku dla największych generatorów ruchu (dziesięciopiętrowce, szkoły na Hallera) się wydłuży.
_________________
[…] Jak podkreśla, MZK to przewoźnik socjalny […]. – Z autobusów korzystają głównie emeryci, studenci, dzieci i młodzież. To właśnie do nich jest skierowana nasza oferta […]. Pozostali wybierają samochód – dodaje Wiśniewski.
 
     
es.em 
Członek TPKM Opole



Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 3170
Skąd: Półwieś
Wysłany: Wto 20 Wrz, 2016 09:31   

Taras napisał/a:
dobrze widzę, że tzw. ścieżka rowerowa nie ma zachowanej niwelety i nawierzchni przy zjazdach do posesji?

https://zapodaj.net/01c4cc51a09ee.jpg.html
A to nie jest gwarancją niwelety?

Ale zgadzam się, że ciągom rowerowym daleko do perfekcji.

Taras napisał/a:
Odległość do (od) przystanku dla największych generatorów ruchu (dziesięciopiętrowce, szkoły na Hallera) się wydłuży.

I to jest chyba najlepszy argument. Dochodzi jeszcze do tego gorsza obsługa dworca zachodniego (tak, wiem, nikt nie jeździ pociągiem).
_________________
I understand. I just don't care!
 
     
miet 
Członek TPKM Opole


Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 3152
Skąd: Opole
Wysłany: Śro 21 Wrz, 2016 19:23   

Dobrze,że cokolwiek ruszy się w sferze ścieżek rowerowych. Obecna śluza na Niemodlińskiej jest praktycznie bezużyteczna. Kontynuacja tego traktu do Spychalskiego jest kompletnym rozwiązaniem.
Liczba pojazdów samochodowych w Opolu lawinowo rośnie. Na Zaodrzu nie było tego problemu a w tej chwili dzieją się dantejskie sceny. Powodów jest kilka. Po pierwsze jednostka wojskowa, która generuje pokaźną ilość puszek, po drugie ciągła budowa kolejnych budynków ( Hallera, Domańskiego i niedługo Dambonia ), po trzecie na oś. Dambonia umiera sporo starszych osób a na ich miejsce przychodzą młodzi z przynajmniej 1 samochodem. Robi się naprawdę ciasno.
Oferta MZK wiemy jaka jest.
Powracając do obsługi Dworca Zachodniego. Już dziś istnieje tam nieoficjalny P&R. Parking przy Biedronce jest do tego wykorzystywany. Ciągle jest pełny ale jakoś w sklepie jest kilka osób... Jak na razie market się o to nie czepia,że parking zajmują mu ''nieklienci''.

Jeżeli chodzi o samo wykonanie ścieżek rowerowych to polscy projektanci są daleko od standardów europejskich. Mam nadzieję,że nie powstanie jakiś kolejny bubel.

Podsumowując : Opolu potrzebne jest natychmiastowe scalenie odcinków ścieżek oraz budowa nowych na głównych traktach. Jazda po ulicy jest skrajnie niebezpieczna. Jazda po chodniku zabroniona.
W tej chwili stoimy w korkach, autobusy stoją w korkach a powietrze praktycznie codziennie przekracza swoje normy o czym się nie mówi. Mam nadzieję,że nie będzie ostrej zimy bo będziemy kolejnym miastem na liście z problemem smogowym....
 
 
     
Szwed 

Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 1405
Skąd: Opole
Wysłany: Wto 27 Wrz, 2016 17:00   

Czy ja dobrze widzę, że wyjazd z przystanku przy SDH w stronę Piastowskiej jest poza normalnym pasem ruchu? Szkoda, że poza tym w żaden sposób nie uprzywilejowano autobusów. Przebudowa to idealny moment na takie działanie.
Żal mi również tych drzew. Z Niemodlińskiej zrobi się kolejna okropna przelotówka bez charakteru miejskiej ulicy.
_________________
"Im gorzej, tym lepiej" -sprawdzone wielokrotnie.
 
 
     
es.em 
Członek TPKM Opole



Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 3170
Skąd: Półwieś
Wysłany: Wto 27 Wrz, 2016 17:36   

Szwed napisał/a:
Czy ja dobrze widzę, że wyjazd z przystanku przy SDH w stronę Piastowskiej jest poza normalnym pasem ruchu?

To właśnie nasza śluza. Jeśli chodzi o całą tą przebudowę, to tak naprawdę można było wytyczyć buspas od Dambonia do Ronda, czas przejazdu wynosiłby 6 minut, było by to atrakcyjne.
_________________
I understand. I just don't care!
 
     
Szwed 

Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 1405
Skąd: Opole
Wysłany: Sob 11 Lut, 2017 14:21   

Jak się podobają szanownemu forum plany przebudowy placu dworca PKS?
Jak dla mnie dramat - parking piętrowy na jednej z najdroższych działek w mieście, w samym centrum.
Próbowałem na ten temat dyskutować na fejsbuce z Wiśniewskim, ale to chyba bezcelowe.
Nie wiem jak to możliwe, że takie knoty można finansować z pieniędzy na zwalczanie niskiej emisji.
_________________
"Im gorzej, tym lepiej" -sprawdzone wielokrotnie.
 
 
     
es.em 
Członek TPKM Opole



Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 3170
Skąd: Półwieś
Wysłany: Nie 12 Lut, 2017 12:48   

Parking tu, parking na placu Kopernika, zaraz 1 Maja i Reymonta będą poszerzane do czterech pasów.
_________________
I understand. I just don't care!
 
     
miet 
Członek TPKM Opole


Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 3152
Skąd: Opole
Wysłany: Śro 22 Mar, 2017 18:11   

Znamy już plany dotyczące autobusów międzymiastowych i międzynarodowych po budowie Centrum Przesiadkowego na obecnym Dworcu PKS.

http://opole.wyborcza.pl/...zesiadkowe.html

Jak wszyscy wiedzą na nowym CP będzie tylko 9 miejsc dla autobusów niemiejskich. To oczywiście za mało.
Sindbad planuje budowę kolejnego Dworca Autobusowego w Grudzicach (obecnie giełda).
Będziemy mieli w Opolu 2 dworce autobusowe. Dworzec ''Wschodni'' i ''Główny''.
Co to oznacza dla przeciętnego pasażera?
Mogą być nie lada kłopoty. Autobusy Sindbada, OPKSu i część innych przewoźników nie dojedzie do Opola Głównego tylko zatrzyma się na ''Wschodnim''. Dojadą obwodnicą i obwodnicą wyjadą.
Część autobusów nie wjedzie wcale do centrum.
O ile kursy Sindbada ''nie bolą'' o tyle kursy innych przewoźników, zwłaszcza kursy nocne, mogą pasażera ''zaboleć''.
Dojazd do nowego Dworca fatalny. Mamy tylko ubogą linię 11 z taktem w weekend co 60 min i brak autobusu nocnego w stronę Grudzic. Na dzień dzisiejszy słabo to widzę.
Linia 11 będzie musiała mieć podniesiony takt bo inaczej pozostanie tylko Taxi lub podwózka przez znajomego.
Mam nadzieję,że chociaż nocne kursy międzymiastowe dojadą do centrum.
 
 
     
Szwed 

Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 1405
Skąd: Opole
Wysłany: Czw 08 Cze, 2017 19:33   

Było dziś spotkanie mieszkańców z Prezydentem Op. Pytałem o przebudowę okolic dworca gł. W miejscu obecnego PKSu ma powstać budynek z dworcem na parterze i 3-4 kondygnacjami parkingu wielopoziomowego. A więc niestety koncepcja dalej jest aktualna. W pasażu przy budynku mają być jakieś usługi dla podróżnych. Kołłątaja przedłużona do ul. AK, a na trójkątnym placyku ma być jakaś zieleń i mała architektura. Jedyne co się zmieniło na + to już nie rozważają przejścia podziemnego dla pieszych, a jedynie tunel dla samochodów (na co są małe szanse ze wzgl. na finanse).
_________________
"Im gorzej, tym lepiej" -sprawdzone wielokrotnie.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
RSS
Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 11