Forum Opolskiej Komunikacji Strona Główna Forum Opolskiej Komunikacji
oraz Towarzystwa Przyjaciół Komunikacji Miejskiej

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Plan rozwoju transportu publicznego dla woj. opolskiego
Autor Wiadomość
miet 
Członek TPKM Opole


Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 3153
Skąd: Opole
Wysłany: Sob 29 Mar, 2014 11:43   Plan rozwoju transportu publicznego dla woj. opolskiego

Województwo opolskie przestawiło Plan zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego. Wreszcie mamy opracowanie innej firmy niż Trako. Tym razem badaniami zajęła się firma Blue Ocean z Warszawy.

Plan pokazuje stan transportu zbiorowego w województwie.
Brane pod uwagę są linie kolejowe jak i autobusowe.
Mnie zaciekawiło porównanie cenowe pociągów i autobusów. W większości tras autobus wygrywa z pociągiem ceną a czasem nawet szybkością przejazdu.

Zapraszam do 190 stronicowej lektury :

http://opolskie.pl/docs/p...owy_dla_woj.pdf
 
 
     
Szwed 

Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 1405
Skąd: Opole
Wysłany: Nie 06 Gru, 2015 21:35   

Niedawno odbyły się konsulatacje do dokumentu "Plan Gospodarki Niskoemisyjnej dla Miasta Opola". Dobrze, że przeczytałem. Okazuje się, że z jednej strony dokument diagnozuje, że połowa zanieczyszczeń powietrza pochodzi od transportu, a z drugiej strony jako rozwiązanie proponuje budowę nowych dróg i poprawę przepustowości skrzyżowań! :evil:
http://www.opole.pl/oglos...dla-miasta-opo/
W związku z tym wysmarowałem im uwagi podczas konsultacji dokumentu. Co to da - nie wiem. Ale jak nikt nie naprostuje tej oczywistej bzdury, to miasto będzie potem miało wolną rękę w ograniczaniu ruchu pieszych i budowie nowych tras przez centrum.
Cytat:
W związku z prowadzonym procesem strategicznej oceny oddziaływania na środowisko dla
projektu dokumentu pn.:„Plan Gospodarki Niskoemisyjnej dla Miasta Opola”składam do
projektu dokumentu następujące uwagi i wnioski.
W dokumencie słusznie zdiagnozowano, że znaczna część zanieczyszczeń powietrza generowana
jest przez transport, w tym głównie transport samochodowy. Niestety zaproponowane działania
takie jak:
– rozbudowa / przebudowa ulic zwiększająca ich przepustowość i upłynniająca ruch,
– rozbudowa węzłów drogowych w granicach miasta (poza obwodnicą) zwiększająca ich
przepustowość,
– ograniczenia ruchu na niektórych ulicach poprzez skierowanie ruchu na nowo wybudowane
trasy,
– budowę ekranów akustycznych
w niewielkim stopniu przyczynią się do redukcji nadmiernie nasilonego ruchu pojazdów, który jest
źródłem uciążliwości. Rozbudowa sieci drogowej prowadzi do polepszenia warunków korzystania z
transportu indywidualnego, a co za tym idzie zwiększone korzystanie z tego rodzaju transportu.
Można to zaobserwować na zaprezentowanych w dokumencie zestawieniach ilości
zarejestrowanych w Opolu pojazdów. Wartość ta corocznie dynamicznie wzrasta. Ilość pojazdów na
1000 mieszkańców znacznie przekracza ilości znane z wysoko rozwiniętych miast Zachodniej
Europy.
Miasta Zachodniej Europy jak i również największe polskie miasta (Warszawa, Kraków, Łódź)
odchodzą od dalszego usprawniania sieci drogowej w mieście, ponieważ prowadzi to wyłącznie do
dalszego wzrostu natężenia transportu indywidualnego.
Aby zmniejszyć uciążliwości związane z indywidualnym transportem samochodowym należy więc
doprowadzić to tego, żeby większa ilość podróży odbywała się innymi środkami transportu:
– transportem zbiorowym (kolej, MZK),
– rowerem,
– pieszo.
W związku z tym wnioskuję o wprowadzenie do dokumentu poniższych działań w zakresie
transportu i potraktowanie tych działań jako priorytetowe ponad rozbudową i przebudową układu
drogowego:
– wprowadzenie uprzywilejowania transportu zbiorowego (MZK) przy pomocy pasów dla
autobusów (bus-pas), a nie tylko przy pomocy ITS,
– wprowadzenie rozbudowy połączeń MZK poprzez wytyczanie nowych linii
komunikacyjnych i zwiększanie częstotliwości obecnych linii, a więc zwiększanie ilości
autobusów w ruchu,
– rozbudowę autobusowych połączeń podmiejskich, co zaowocuje zmniejszonym napływem
pojazdów z terenów podmiejskich do centrum Opola,
– budowę parkingów Park and Ride na obrzeżach miasta, a nie w miejscach obciążonych
ruchem samochodowym jak okolice Dworca Wschodniego, aby "przechwycić" pasażerów
jak najdalej od centrum,
– wprowadzić zasady zrównoważonego transportu w odniesieniu do pieszych, co ułatwi
poruszanie się po mieście pieszo:
– znacząco skrócić czas oczekiwania na sygnał zielony na skrzyżowaniach kosztem
sygnału zielonego dla samochodów w centrum Opola, gdzie ruch pieszy powinien być
uprzywilejowany (przykładowo na 2 przejściach dla pieszych na ul. 1 Maja w okolicy
Dworca Głównego),
– uniemożliwić parkowanie pojazdów utrudniające korzystanie z chodników i dróg
rowerowych poprzez ustawienie słupków / łańcuchów w centrum miasta i na osiedlach,
– odtworzyć zlikwidowane w imię zwiększania przepustowości ulic przejścia dla pieszych
w centrum (np. w okolicy Dworca Głównego, co ułatwi dojście pasażerów do dworca),
– zwiększyć cenę opłat za parkowanie w strefie płatnego parkowania, aż do uzyskania
zwiększonej rotacji pojazdów, zrównać cenę kary za brak biletu parkingowego z karą za
brak biletu autobusowego w MZK,
– wyłączyć z ruchu pojazdów indywidualnych kolejne ulice w centrum miasta, dopuszczając
jedynie ruch autobusów MZK, rowerów i pieszych,
– zrezygnować z budowy dużych parkingów przy obiektach użyteczności publicznej, w
zamian za to zadbać o dobry dojazd komunikacją zbiorową.
Wyżej wymienione działania w rzeczywisty sposób spowodują zmniejszenia natężenia ruchu
samochodowego w mieście, a co za tym idzie obniżą poziom generowanych zanieczyszczeń
powietrza i hałasu.


(może nie do końca w temacie, ale nie chciałem tworzyć nowego wątku)
_________________
"Im gorzej, tym lepiej" -sprawdzone wielokrotnie.
 
 
     
es.em 
Członek TPKM Opole



Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 3171
Skąd: Półwieś
Wysłany: Pon 07 Gru, 2015 07:03   

Świetne, rzeczowe argumenty :)
_________________
I understand. I just don't care!
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
RSS
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 10