Forum Opolskiej Komunikacji Strona Główna Forum Opolskiej Komunikacji
oraz Towarzystwa Przyjaciół Komunikacji Miejskiej

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przebudowa skrzyżowania Oleska/Batalionów Chłopskich/BMC
Autor Wiadomość
headbanger 

Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 146
Skąd: Krapkowice
Wysłany: Pon 17 Mar, 2014 23:12   Przebudowa skrzyżowania Oleska/Batalionów Chłopskich/BMC

Pozwoliłem sobie założyć ten temat, bo dotychczas informacje o przebudowie tego skrzyżowania umieszczane były w sekcji MZK -> Organizacja komunikacji -> Obsługa ul. Katowickiej.

Tymczasem najnowsze informacje medialne dotyczą raczej przebudowy samego skrzyżowania. I wynika z nich, że będzie się działo dużo i ciekawie. Koncepcja ronda na Prószkowskiej to nic, tu będą dwa ronda, wiadukt wzdłuż nasypu kolejowego i tunel jednokierunkowy (sic!) pod skrzyżowaniem. Brzmi to tak kosmicznie, że chwilowo nie mam nawet pomysłu jak to skomentować.

Cytat:
Z planów, do jakich udało się nam dotrzeć, wynika, że pierwszą zmianą ma być powstanie jeszcze jednego ronda - na skrzyżowaniu Bohaterów Monte Cassino z Katowicką. W ten sposób możliwe będzie lepsze skomunikowanie znajdujących się w pobliżu trzech uczelni wyższych, szpitala oraz sądu. W okolicę tę będą mogły powrócić autobusy komunikacji miejskiej.

Nowe rondo to poważna, ale nie najbardziej spektakularna z zakładanych zmian. Za taką należy uznać plan budowy dwupasmowego tunelu pod Oleską oraz poprowadzenie równie szerokiego wiaduktu nad nią.

Tunel będzie miał ok. 200 metrów. Będzie się zaczynał tuż przed skrzyżowaniem ulicy Batalionów Chłopskich z Oleską, biegł pod nim, a spod ziemi wyłaniać ma się już za rondem na wysokości ulicy Katowickiej. - Będzie on przeznaczony wyłącznie dla kierowców jadących w kierunku ulicy Ozimskiej - mówi Arkadiusz Karbowiak, dyrektor MZD.

Kierowcy jadący w stronę przeciwną, na pl. Konstytucji 3 Maja, będą mieli do dyspozycji wjazd na dwupasmowy wiadukt, który będzie zlokalizowany w pobliżu przeprawy kolejowej nad ul. Oleską. Prowadzić na niego i z niego ma nowa droga biegnąca wzdłuż nasypu kolejowego. Jej łączna długość przekroczy pół kilometra.


http://opole.gazeta.pl/op..._estakada_.html
 
 
     
es.em 
Członek TPKM Opole



Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 3171
Skąd: Półwieś
Wysłany: Pon 17 Mar, 2014 23:42   

Bodajże Szwed linkował wcześniej projekt, który zakładał eliptyczne rondo (jedno) i drugi wiadukt pod torami. Jestem pewny, że byłoby to tańsze rozwiązanie.

Jednak ciekaw jestem jak chcą poszerzyć Oleską pod obecnym, secesyjnym, zabytkowym wiaduktem, skoro jest on nie do ruszenia!?
_________________
I understand. I just don't care!
 
     
HaCe 
Członek TPKM Opole



Dołączył: 16 Kwi 2010
Posty: 1574
Skąd: ZWM
Wysłany: Pon 17 Mar, 2014 23:51   

es.em napisał/a:
wiadukt pod torami

:-k

es.em napisał/a:
Jednak ciekaw jestem jak chcą poszerzyć Oleską pod obecnym, secesyjnym, zabytkowym wiaduktem, skoro jest on nie do ruszenia!?

Chyba tylko wiadukt jest zabytkowy, a nie nasyp, więc pewnie poszerzą przestrzeń pod wiaduktem, zostawiając istniejące kolumny pomiędzy pasami ruchu.
_________________
 
     
es.em 
Członek TPKM Opole



Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 3171
Skąd: Półwieś
Wysłany: Wto 18 Mar, 2014 00:07   

HaCe napisał/a:

es.em napisał/a:
wiadukt pod torami

Taak, niefortunnie to napisałem. Drugi wiadukt, albo drugą przeprawę pod torami ;)

HaCe napisał/a:
Chyba tylko wiadukt jest zabytkowy, a nie nasyp, więc pewnie poszerzą przestrzeń pod wiaduktem, zostawiając istniejące kolumny pomiędzy pasami ruchu.

Nie za dużo kombinowania?
_________________
I understand. I just don't care!
 
     
HaCe 
Członek TPKM Opole



Dołączył: 16 Kwi 2010
Posty: 1574
Skąd: ZWM
Wysłany: Wto 18 Mar, 2014 00:49   

es.em napisał/a:
Nie za dużo kombinowania?

Zapewne mniej niż z budową wiaduktu czy tunelu przy ruchu pociągów jaki tam jest. Sam drugi wiadukt nie rozwiązuje podstawowego problemu jakim jest wąskie gardło starego wiaduktu.
_________________
 
     
Szwed 

Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 1405
Skąd: Opole
Wysłany: Wto 18 Mar, 2014 17:03   

Dziwny projekt, szczególnie w porównaniu z tym, który linkowałem wcześniej (jedno eliptyczne rondo).
Wiadukt jest zabytkowy i nie można go ruszyć, natomiast OIDP chciano zbudować nowe przejścia pod torami dla pieszych, żeby pod wiaduktem było więcej pasów dla samochodów. To się da zrobić.
Dziwią mnie 3 rzeczy:
- czemu jest i tunel i estakada. Nie można obu kierunków dać do tunelu? To mniej ingeruje w przestrzeń, lepiej wygląda,
- po co na Oleskiej w stronę ZWMu 4 pasy? Korkowanie się ulicy wynika wyłącznie z małej przepustowości skrzyżowania. Poszerzać drogi nie trzeba, bo będzie to kosztem (jak zwykle) pieszych i zieleni.
- projekt jest chyba za drogi, jak na możliwości finansowe miasta.

Wydaje mi się, że poprzedni projekt był lepszy (tzn. tańszy i bardziej realny).
_________________
"Im gorzej, tym lepiej" -sprawdzone wielokrotnie.
 
 
     
miet 
Członek TPKM Opole


Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 3153
Skąd: Opole
Wysłany: Wto 18 Mar, 2014 17:12   

Projekt jest faktycznie kosmicznie drogi. Fakt, tunel to moim zdaniem, dobre rozwiązanie. Gorzej będzie z jego realizacją. W tym miejscu jest bardzo dużo wód gruntowych i przy samej budowie będzie taki tunel zalewany masą wody. W dalszej eksploatacji może być podobnie.
Co do wiaduktu to konserwator zabytków wydał już dawno temu zgodę na zdemontowanie jego części pod warunkiem powrócenia do stanu pierwotnego po zakończeniu prac.
Nie wiem skąd znajdą się pieniądze na rozpoczęcie tego projektu. Kwoty 50-70 mln są kosmiczne i moim zdaniem bez jakiegoś dofinansowania samorząd tego nie udźwignie.
 
 
     
es.em 
Członek TPKM Opole



Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 3171
Skąd: Półwieś
Wysłany: Wto 18 Mar, 2014 17:23   

Znalazłem:

http://www.skyscrapercity...&postcount=1203

Genialny projekt, a budowa nowego wiaduktu, ba nawet z super modernizacją stacji, byłaby z pewnością tańsza od tunelu i estakady.
_________________
I understand. I just don't care!
 
     
Szwed 

Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 1405
Skąd: Opole
Wysłany: Wto 18 Mar, 2014 21:45   

es.em napisał/a:
Genialny projekt, a budowa nowego wiaduktu, ba nawet z super modernizacją stacji, byłaby z pewnością tańsza od tunelu i estakady.

Być może odrzucono ten projekt ze względu na niższą przepustowość niż tunele i estakady? To chyba błąd, bo w centrum miasta przepustowość akurat nie jest kluczowa.
_________________
"Im gorzej, tym lepiej" -sprawdzone wielokrotnie.
 
 
     
HaCe 
Członek TPKM Opole



Dołączył: 16 Kwi 2010
Posty: 1574
Skąd: ZWM
Wysłany: Wto 18 Mar, 2014 23:50   

Przypominam, że zbliżają się wybory, więc trzeba obiecać coś spektakularnego, zrobić projekty budowlane, czytaj "przystąpić do realizacji" :grin: To ile z tych planów powstanie to bardzo odległa sprawa.
_________________
 
     
Taras 

Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 125
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 03 Kwi, 2014 21:17   

Nie wszyscy zaglądają na Forum Polskich Wieżowców, więc pozwolę sobie zacytować wypowiedź forumowicza kiewa nt. zaprezentowanego projektu, którą absolutnie podzielam [link]:

Cytat:
Ok. To rozwinę swoją myśl o absurdalności tego rozwiązania.

Mówimy o skrzyżowaniu oddalonym o niespełna kilometr od rynku, leżącym ciągle w centrum. Przez to skrzyżowanie przebiegają popularne ciągi komunikacji pieszej. Bo z dużego osiedla do centrum, z dużego osiedla na uczelnię, na stadion/basen/korty, do okrąglaka itp. itd. A mają tam być jeszcze biurowce. W każdym razie sam przechodziłem przez nie tysiące razy, jak pewnie duża część opolan. Taka koncepcja w ogóle nie bierze pod uwagę pieszych, ani rowerzystów, a Ci już mają na nim nie łatwo. Np. idąc z dzielnicy generalskiej na basen/stadion musimy pokonać AŻ 3 sygnalizacje świetlne. To wynik bardzo nieprzyjazny pieszym. A po takich zmianach może być tylko gorzej. Dojdzie 5 nowych pasów, wiadukt i przejście podziemne. W krajach które są trochę lat przed nami w rozwoju komunikacyjnym takie skrzyżowania w centrach miast się likwiduje, a nie buduje i ładują w nie dziesiątki milionów. Taki zestaw po 4-6 pasów na każdej nitce + tunel + wiadukt to masakra dla każdego innego ruchu niż samochodowy. To czyni ten plan kompletnie absurdalnym i głupim.

Rondo na skrzyżowaniu z Rataja to też głupi pomysł. Po pierwsze ciężko będzie tam zbudować duże, przepustowe rondo. Po drugie duży potok aut z dwóch kierunków będzie z dużym prawd podobieństwem blokować takie rondo, efekt będzie taki, że auta włączające się z Rataja będą blokować ruch w kierunku okrąglaka. Poza tym rondo to kolejne potencjalne utrudnienie dla pieszych.

Trzecie to sprzeczne funkcje ronda i wiaduktu + tunelu. Z jednej strony chcemy przyśpieszyć przepływ aut, a z drugiej będziemy go blokować i to w obu kierunkach rondem.

Kolejna sprawa to jak zwiększona przepustowość tego skrzyżowania wpłynie na ruch w innych punktach miasta. Najbliższe skrzyżowanie chyba to jest z Luboszycką. Już dziś wcale nie jest tam lekko z włączeniem się w prawo do ruchu w kierunku ronda. A co będzie jak Batalionów Chłopskich/Nysy Łużyckiej będzie płynął nieograniczony potok aut z wiaduktu? Takich potencjalnych miejsc, które się zakorkują jest więcej.

Na sam koniec kwestia kosztów. Czy korki w tym miejscu to jest największy problem tego miasta i godny wydania takich pieniędzy na to? Już wśród samych inwestycji drogowych znalazłbym kilka ważniejszych, o innych nie wspominając.
 
     
Maciek 
Członek TPKM Opole



Wiek: 28
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 3060
Skąd: Opole/Warszawa
Wysłany: Pią 04 Kwi, 2014 10:22   

W 100% podpisuję się pod tymi słowami. Wydrukuję to sobie i będę sięgał po te wszystkie argumenty, bo są tu one świetnie zestawione.
_________________

Moja strona phototrans.pl - Zapraszam :)
 
 
     
Szwed 

Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 1405
Skąd: Opole
Wysłany: Pią 04 Kwi, 2014 14:37   

Maciek napisał/a:
i będę sięgał po te wszystkie argumenty, bo są tu one świetnie zestawione.

A coś jesteśmy w stanie zrobić, żeby przekonać miasto do realizacji projektu o "nieco mniejszym rozmachu"?
_________________
"Im gorzej, tym lepiej" -sprawdzone wielokrotnie.
 
 
     
Maciek 
Członek TPKM Opole



Wiek: 28
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 3060
Skąd: Opole/Warszawa
Wysłany: Pią 04 Kwi, 2014 15:12   

Obecny projekt wg mnie i tak zostanie - ze względu na koszty - zamrożony na wieki. Zwłaszcza, że w przyszłym roku rozpocznie się 2letni remont mostu w ciągu ul. Niemodlińskiej i nikt nie zechce fundować sobie kolejnego armaggedonu parę kilometrów dalej.
_________________

Moja strona phototrans.pl - Zapraszam :)
 
 
     
Semafor 


Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 230
Skąd: stąd
Wysłany: Pon 22 Cze, 2015 15:50   

http://www.opole.pl/stara...m-przesiadkowe/

Faktycznie wygląda i prezentuje się spektakularnie.
_________________

 
     
es.em 
Członek TPKM Opole



Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 3171
Skąd: Półwieś
Wysłany: Pon 22 Cze, 2015 18:54   

Buspasy w tunelu, dla kogo? :dupa:
_________________
I understand. I just don't care!
 
     
Taras 

Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 125
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 23 Cze, 2015 09:19   

Powiedźcie mi tylko: na tym centrum przesiadkowym to przesiadać się będę w jeżdżącą co pół godziny jedenastkę (i może jakąś inną jeszcze linię, ale nic nie wiadomo, wszak tyle poważnych wydatków czeka miasto) czy w jeżdżący raz dziennie pociąg z i do Jelcza (och, przepraszam, od grudnia pociągów nie będzie w ogóle)? :twisted:
 
     
es.em 
Członek TPKM Opole



Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 3171
Skąd: Półwieś
Wysłany: Wto 23 Cze, 2015 10:27   

Właśnie miałem pisać, że 11 będzie miała cztery stanowiska do wyboru :mrgreen:
_________________
I understand. I just don't care!
 
     
Szwed 

Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 1405
Skąd: Opole
Wysłany: Wto 23 Cze, 2015 12:25   

Fajnie jest się pośmiać, ale może zamiast tego by złożyć swoje uwagi do projektu?
Finansowanie tunelu dla samochodów z pieniędzy na walkę z niską emisją to kpina.
Nie jestem przeciwko samej przebudowie, ale projekt można by znacznie odchudzić: zrezygnować z centrum przesiadkowego (a zbudować je tam gdzie jest potrzebne), tunele mogły by mieć 2*1, a nie 2*2 itd.
_________________
"Im gorzej, tym lepiej" -sprawdzone wielokrotnie.
 
 
     
es.em 
Członek TPKM Opole



Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 3171
Skąd: Półwieś
Wysłany: Wto 23 Cze, 2015 17:22   

A myślisz, że tak to zostawimy? ;)
_________________
I understand. I just don't care!
 
     
Semafor 


Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 230
Skąd: stąd
Wysłany: Śro 24 Cze, 2015 10:30   

Ale może to chodzi o to, że będzie centrum rozrywki, w którym będzie można mniej nudzić się oczekując na jakikolwiek autobus :D .

I nie tylko 11 tylko miała być jeszcze jedna linia, ta nowoprojektowana, plus jeszcze jedna, która w końcu zacznie dowozić do szpitala na Katowicką. To jest chyba projekt na lata, a nie na jutro. No chyba, że zakładamy, że to miasto to umieralnia i wszyscy stąd uciekają, zostaną 3 linie jeżdżące raz na 2 godziny.
_________________

 
     
Szwed 

Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 1405
Skąd: Opole
Wysłany: Śro 24 Cze, 2015 17:06   

es.em napisał/a:
A myślisz, że tak to zostawimy?

No mam nadzieję.
Chętnie dorzucę swoje 0,03PLN
_________________
"Im gorzej, tym lepiej" -sprawdzone wielokrotnie.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
RSS
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 10